Barns perspektiv i stadsutvecklingen - Malmö
Stadsbyggnadskontoret i Malmö har arbetat fram en metod för att hjälpa lärare att ta med barnen ut på stan och studera sin närmiljö och att sedan diskutera den och skicka synpunkter till kommunen - samt få respons från kommunen. Man tillämpar mentala kartor och gåturer. Jättefint initiativ!
Länk till hemsidan där hela metoden presenteras lättbegripligt och instruktivt.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok halmstad lärarutbildning tv arkeologi tidstypiskt barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city ukraina arquitectives open house friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling helsingborg arkitekturleksaker lärobok arkus ito juku laila reppen engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter arkitekturfestival mina kvarter twitter school award umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö andersbergsskolan tokyo bee ur japan cecilia björk böcker region väst gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d umeå baracker god arkitektur allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott gymnasieelever metoder förskolegård stockholm djäknebergets förskola västerås barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog utemiljö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter boverket trygghetsvandringar rum arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket byggteknik spel högstadiet teknikämnet seminarium internationellt arkis ungdomar hus arkitekturfilm föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård tävling göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design workshop modellbygge barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan metoddiskussion hemsida future city teknik gåtur danmark helsingfors internationell översikt hembygd arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet arkitekter konstruktion facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet kth hållbart arkis nätverk blogg linköping podcast itunes u remissvar uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm tengbom dialog ämnesövergripande nyfiken på hus archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm barns medverkan sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube lärmiljöer lekplats arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden our sound space köpenhamn västerås artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack dac nätverk närmiljö lekredskap filmfestival universitet civilingenjör och lärare durban2014 husby träklossar utställningar kupol rinkeby sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund lärarfortbildning arkitektur på gymnasiet byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees ung c