Tankesmedja kring utomhuspedagogik
Utemiljöns plats i lärande och undervisning
tankesmedja på Högskolan Kristianstad den 30-31 maj!
Att undervisa utomhus börjar slå rot. Man vill levandegöra natur- och kulturarvet och främja ett mer rörelseintensivt lärande. Dessutom ses det som ett sätt att bidra till sunda levnadsvanor. På den här tankesmedjan byter vi erfarenheter och lär nytt om hur vi kan säkerställa kompetens och kvalitet inom skola, barnomsorg och universitet. Syftet är att nå samsyn om vad som kan göras lokalt såväl som nationellt för att främja det utomhusbaserade lärandet. Tankesmedjan vänder sig till:
- lärarutbildare inom såväl grundutbildning till lärare som fort- och vidareutbildning av yrkesverksamma lärare.
- till skolledare och andra med intresse för att utomhuspedagogik blir ett naturligt inslag i barns och ungas lärande – från förskola till universitet.
- alla som professionellt arbetar för att utveckla barns och ungas utemiljöer (planerare, landskapsarkitekter, förvaltare och fastighetsägare)
Tankesmedjan arrangeras av Högskolan Kristianstad tillsammans med Utenavet – nationellt nätverk för främjande av utomhuspedagogik.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
andersbergsskolan trafikfrågor building blocks metoder lärmiljöer lekplats ur japan barns medverkan böcker region väst kth i tensta almedalen archileaks tengbom ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus ukraina arquitectives norge spanien drömhus krönika olafur eliasson bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar helsingborg arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk arkitekturfestival databas arkitekturstudenter school award hem artiklar köpenhamn framtiden fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien bostadsområde montessori linköping arkis nätverk förskolegård stockholm kth london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff arkitekter i skolan built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik slu tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus golden cubes awards arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u nacka uppsala pris nätverksmöte barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm djäknebergets förskola västerås hållbart blogg gymnasieelever livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska dac ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare durban2014 stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling sundbyberg deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis open house presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk tokyo bee arkitektur och pedagogik lärmiljö äventyr