Tankesmedja kring utomhuspedagogik
Utemiljöns plats i lärande och undervisning
tankesmedja på Högskolan Kristianstad den 30-31 maj!
Att undervisa utomhus börjar slå rot. Man vill levandegöra natur- och kulturarvet och främja ett mer rörelseintensivt lärande. Dessutom ses det som ett sätt att bidra till sunda levnadsvanor. På den här tankesmedjan byter vi erfarenheter och lär nytt om hur vi kan säkerställa kompetens och kvalitet inom skola, barnomsorg och universitet. Syftet är att nå samsyn om vad som kan göras lokalt såväl som nationellt för att främja det utomhusbaserade lärandet. Tankesmedjan vänder sig till:
- lärarutbildare inom såväl grundutbildning till lärare som fort- och vidareutbildning av yrkesverksamma lärare.
- till skolledare och andra med intresse för att utomhuspedagogik blir ett naturligt inslag i barns och ungas lärande – från förskola till universitet.
- alla som professionellt arbetar för att utveckla barns och ungas utemiljöer (planerare, landskapsarkitekter, förvaltare och fastighetsägare)
Tankesmedjan arrangeras av Högskolan Kristianstad tillsammans med Utenavet – nationellt nätverk för främjande av utomhuspedagogik.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri barack kalmar kulurdepartementet mina kvarter twitter school award köpenhamn nomineringar framtiden geodetisk centre pompidou montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks äventyr arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta almedalen archileaks umeå baracker god arkitektur pedagogiskt strawbees victoria & albert museum samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala remissvar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter arkitekturmuseet rum examensarbete boende trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida arkis ungdomar golden cubes awards arkitekturodesignscentrum gymnasiet hus arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop skolgård film pedagogik föredrag utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors trygghetsvandringar boverket arkki gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu arkitekturgymnastik chalmers lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u nacka internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tidstypiskt arkeologi tv lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm paris ung c tengbom dialog ämnesövergripande 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker cecilia björk japan ur bee tokyo metoder andersbergsskolan lärmiljö byggarbetsplatsen livsmiljö fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem arkitekturfestival arkitekturstudenter databas dac nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker un habitat stadsutveckling barnbok sandstad teknikämnet. usa