Tankesmedja kring utomhuspedagogik
Utemiljöns plats i lärande och undervisning
tankesmedja på Högskolan Kristianstad den 30-31 maj!
Att undervisa utomhus börjar slå rot. Man vill levandegöra natur- och kulturarvet och främja ett mer rörelseintensivt lärande. Dessutom ses det som ett sätt att bidra till sunda levnadsvanor. På den här tankesmedjan byter vi erfarenheter och lär nytt om hur vi kan säkerställa kompetens och kvalitet inom skola, barnomsorg och universitet. Syftet är att nå samsyn om vad som kan göras lokalt såväl som nationellt för att främja det utomhusbaserade lärandet. Tankesmedjan vänder sig till:
- lärarutbildare inom såväl grundutbildning till lärare som fort- och vidareutbildning av yrkesverksamma lärare.
- till skolledare och andra med intresse för att utomhuspedagogik blir ett naturligt inslag i barns och ungas lärande – från förskola till universitet.
- alla som professionellt arbetar för att utveckla barns och ungas utemiljöer (planerare, landskapsarkitekter, förvaltare och fastighetsägare)
Tankesmedjan arrangeras av Högskolan Kristianstad tillsammans med Utenavet – nationellt nätverk för främjande av utomhuspedagogik.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn lärarhandledning deltagande drömhus bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks nyfiken på hus ämnesövergripande dialog tengbom ung c strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city reggio emilia rebus ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft arkdes landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film föredrag pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas presentationer arkitektur och barnrådet internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer andersbergsskolan lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling gatulabba olafur eliasson krönika oss spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor