Tankesmedja kring utomhuspedagogik
Utemiljöns plats i lärande och undervisning
tankesmedja på Högskolan Kristianstad den 30-31 maj!
Att undervisa utomhus börjar slå rot. Man vill levandegöra natur- och kulturarvet och främja ett mer rörelseintensivt lärande. Dessutom ses det som ett sätt att bidra till sunda levnadsvanor. På den här tankesmedjan byter vi erfarenheter och lär nytt om hur vi kan säkerställa kompetens och kvalitet inom skola, barnomsorg och universitet. Syftet är att nå samsyn om vad som kan göras lokalt såväl som nationellt för att främja det utomhusbaserade lärandet. Tankesmedjan vänder sig till:
- lärarutbildare inom såväl grundutbildning till lärare som fort- och vidareutbildning av yrkesverksamma lärare.
- till skolledare och andra med intresse för att utomhuspedagogik blir ett naturligt inslag i barns och ungas lärande – från förskola till universitet.
- alla som professionellt arbetar för att utveckla barns och ungas utemiljöer (planerare, landskapsarkitekter, förvaltare och fastighetsägare)
Tankesmedjan arrangeras av Högskolan Kristianstad tillsammans med Utenavet – nationellt nätverk för främjande av utomhuspedagogik.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”blir roligt”
-
Suzanne Andersson » Arkitektur och pedagogik i Malmö 4 oktober : ”Hej! Jobbar som gymnasielärare i arkitektur rum i Hässleholm HTS . Vill gärna de..”
-
Marita Berggren » Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet: ”Jag har vid flera tillfällen försökt få information om vad som gäller för att få..”
-
Eva Förare » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Tankeväckande insikt och möjlighet till både utveckling och begränsningar.... ..”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
rinkeby kupol utställningar stadsutveckling durban2014 lärobok arkus civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri barack kalmar kulurdepartementet mina kvarter twitter school award köpenhamn nomineringar framtiden geodetisk centre pompidou montessori bostadsområde lärmiljö andersbergsskolan tokyo bee ur japan cecilia björk böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d ämnesövergripande dialog tengbom ung c paris vaxholm epstein halmstad lärarfortbildning tv arkeologi tidstypiskt barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande drömhus fototävling nätverksträff nätverksmöte pris uppsala remissvar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö formas skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling uia wp architecture & children chalmers arkitekturgymnastik slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter arkitekturmuseet rum examensarbete boende trafikverket spel arkitekturpolitik pepparkakshus danmark seminarium teknikämnet hemsida högstadiet förskolan internationellt arkitekturodesignscentrum gymnasiet hus arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens arkitekturpedagogik barns delaktighet arkitektur samhällsplanering utbildning stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop skolgård film pedagogik föredrag utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar arkis golden cubes awards future city teknik gåtur internationell översikt hembygd byggteknik helsingfors trygghetsvandringar boverket arkki gestaltad livsmiljö arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan offenligarummet lärare arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst ekologi antologi lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u nacka internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor sundbyberg bucky dome olafur eliasson krönika norge spanien open house arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund arkitektur på gymnasiet lärarutbildning byggsatser samråd victoria & albert museum strawbees pedagogiskt god arkitektur baracker umeå archileaks almedalen kth i tensta barns medverkan sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube lärmiljöer lekplats metoder building blocks trafikfrågor livsmiljö fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem arkitekturfestival arkitekturstudenter databas dac nätverk närmiljö lekredskap filmfestival built environment education universitet arkitekturleksaker husby träklossar sandstad teknikämnet. usa