REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ito juku laila reppen engelska mania teimouri närmiljö kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem köpenhamn västerås framtiden bagare centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori andersbergsskolan trafikfrågor arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen dialog tengbom umeå baracker ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city reggio emilia varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa träklossar husby arkitekturleksaker durban2014 arkus lärobok uppsala nacka itunes u irland gymnasieelever blogg hållbart stockholm kth london gestaltning gis östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris barnkonventionen facebook konstruktion barn och unga barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket spel danmark future city hemsida teknik ungdomar metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design forskning utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok läromedel göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum arkitekturmuseet arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling hållbarhet utemiljö arkis nätverk medborgardialog byggtjänst built environment education nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox kulturminister blockholm allthängersamman djäknebergets förskola västerås förskolegård metoder linköping podcast sandslott remissvar nomineringar internationellt seminarium civilingenjör och lärare universitet helsingborg un habitat stadsutveckling kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg krönika oss olafur eliasson friyta norge spanien ukraina open house arquitectives arkitektur och barnrådet rebus lärande internationellt pris arkeologi tv betong lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser placemaking europe samråd statens konstråd paris pedagogiskt ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv archileaks gåturer kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst youtube cecilia björk japan bee tokyo lärmiljö äventyr building blocks byggarbetsplatsen livsmiljö statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space umeå arkitekturhögskola jullovstips twitter mina kvarter school award kalmar barack arkitekturfestival arkitekturstudenter dac nätverk filmfestival lekredskap