REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö andersbergsskolan lärmiljöer lekplats ur japan barns medverkan utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d nyfiken på hus ämnesövergripande dialog pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok halmstad lärarutbildning tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris arkitektur och barnrådet presentationer formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego chalmers skolbyggnader byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft arkdes landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film föredrag pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen built environment education offenligarummet miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi rebus reggio emilia open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarfortbildning arkitektur på gymnasiet byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees ung c god arkitektur baracker umeå tengbom archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker universitetskurs magiska barnarkitekter youtube cecilia björk tokyo arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska mooc lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling gatulabba deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor
 
					 
					 
					 
					