Arkitekturpedagogik på riktigt!
I Sundbyberg har unga perosner engagerats i planering på riktigt! För att få in friska idéer om hur de nya ytorna, när järnvägen grävs ner, skulle kunna användas anordnade kommunen 2015 en idétävling för unga mellan 16 och 20 år. Den fick namnet ”Ung C Sundbyberg” och pågick från slutet av mars fram till sommaren. Grundtanken var att engagera unga människor, få ta del av deras visioner och naturligtvis att få goda idéer till planprogrammet. Läs den intressanta artikeln som berättar om vad som hände med det vinnande förslaget.
Länk till fastighetsnytts artikel
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris arkitektur och barnrådet presentationer open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips our sound space fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien bostadsområde montessori andersbergsskolan trafikfrågor building blocks lärmiljöer lekplats ur japan barns medverkan utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d nyfiken på hus ämnesövergripande dialog allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff arkitekter i skolan pris uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet built environment education barnkonventionen medborgardialog konstruktion arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö boverket trygghetsvandringar rum sveriges arkitekter hembygd internationell översikt helsingfors danmark gåtur teknik future city hemsida metoddiskussion ungdomar hus arkis gymnasiet arkdes minecraft film barnkonsekvensanalys modellbygge workshop design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg tävling skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik föredrag arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan internationellt seminarium teknikämnet högstadiet spel byggteknik trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children utemiljö arkis nätverk facebook byggtjänst skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling barn och unga kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium nätverksmöte barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm god arkitektur baracker umeå tengbom archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker universitetskurs magiska barnarkitekter youtube cecilia björk tokyo arkitektur och pedagogik lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare framtiden köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska mooc lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor rebus reggio emilia open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt