Arkitekturpedagogik på riktigt!
I Sundbyberg har unga perosner engagerats i planering på riktigt! För att få in friska idéer om hur de nya ytorna, när järnvägen grävs ner, skulle kunna användas anordnade kommunen 2015 en idétävling för unga mellan 16 och 20 år. Den fick namnet ”Ung C Sundbyberg” och pågick från slutet av mars fram till sommaren. Grundtanken var att engagera unga människor, få ta del av deras visioner och naturligtvis att få goda idéer till planprogrammet. Läs den intressanta artikeln som berättar om vad som hände med det vinnande förslaget.
Länk till fastighetsnytts artikel
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
lekredskap filmfestival nätverk dac engelska kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden bagare fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm barns perspektiv medinflytande god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tidstypiskt lund internationellt pris lärande presentationer open city arquitectives open house ukraina karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar durban2014 arkus lärobok internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping arkis nätverk hållbart stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader architecture&children tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors gåtur teknikämnet seminarium högstadiet arkis ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg läromedel bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning forskning design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark spel trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum arkitekturmuseet arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten slu skolan offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst built environment education nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås förskolegård blogg metoder gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg un habitat stadsutveckling teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge #arkis mentala kartor varberg reggio emilia rebus barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv betong arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris pedagogiskt baracker umeå tengbom archileaks almedalen 3d gåturer kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award kalmar barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö mania teimouri ito juku laila reppen