Open House i Stockholm 6-8 oktober 2017
I oktober blir det arkitekturfestival OPEN HOUSE i Stockholm. Allmänheten får komma in i hus som vanligen är stängda. Spännande! Passa på!
Det här är arkitekturpedagogik för stora och små. Volontärer vägleder besökarna. Arkitektur är på riktigt! IRL (in real life).
Den som har ett intressant hus att visa kan anmäla sig via deras hemsida.
Läs mer via länken
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst utomhuspedagogik. slu barns utemiljö archileaks almedalen dialog tengbom ämnesövergripande pedagogiskt paris strawbees epstein vaxholm halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund barnböcker @arkitektens_oga reggio emilia rebus arquitectives open house #arkis karlshamn friyta olafur eliasson lärarhandledning fototävling bucky dome utställningar rinkeby kupol stadsutveckling un habitat helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival databas school award hem köpenhamn nomineringar framtiden storbritannien fastighetsnytt geodetisk bostadsområde montessori linköping arkis nätverk förskolegård djäknebergets förskola västerås london gestaltning gis östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris uppsala remissvar sandslott podcast utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen facebook malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis golden cubes awards ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten slu skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia medborgardialog byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion irland itunes u nacka internationellt seminarium built environment education nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox kulturminister blockholm kth stockholm hållbart blogg gymnasieelever byggarbetsplatsen livsmiljö statenskonstråd centre pompidou bagare umeå arkitekturhögskola jullovstips twitter mina kvarter artiklar barack kulurdepartementet kalmar dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 arkitekturleksaker husby träklossar teknikämnet. usa barnbok sandstad sundbyberg krönika drömhus deltagande norge spanien ukraina varberg open city presentationer lärande internationellt pris arkeologi tv betong lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser placemaking europe samråd victoria & albert museum ung c baracker umeå god arkitektur medinflytande 3d dokumentärfilm kth i tensta barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan bee tokyo metoder trafikfrågor andersbergsskolan