Två aktuella examensarbeten från SLU
Två landskapsarkitektstudenter, Julia Åberg och Maria Lindgren, har gjort varsitt examensarbete i nära samarbete med varandra. De har låtit högstadieelever diskutera och analysera sin skolgård, Stavsborgsskolan i Nacka kommun, med hjälp av gåturmetoden. Därefter har Julia Åberg skisserat förslag till förbättringar och Maria Lindgren har fördjupat sig i metoddiskussion. Sammantaget blir det ett mycket intressant material att ta del av. De visar med all önskvärd tydlighet att högstadieelever kan och vill delta i skolgårdsplanering. De har också en stor kunskap om sin närmiljö - som de kanske själva inte är medvetna om. Den 30 maj presenteras deras examensarbeten på SLU Ultuna i Uppsala.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
#arkis varberg mentala kartor friyta karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri mooc kalmar kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr lärmiljö tokyo lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst universitetskurs kth i tensta gåturer medinflytande 3d almedalen dialog tengbom umeå pedagogiskt strawbees victoria & albert museum samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi internationellt pris lärande presentationer open city formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u irland gymnasieelever blogg bee förskolegård djäknebergets förskola västerås allthängersamman blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego chalmers skolbyggnader byggtjänst medborgardialog arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft föredrag landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film arkdes pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion facebook barnkonventionen built environment education offenligarummet miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london kth stockholm hållbart metoder linköping podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein statens konstråd paris ung c ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur baracker barns perspektiv archileaks dokumentärfilm barns utemiljö utomhuspedagogik. slu barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space bagare västerås köpenhamn mina kvarter school award twitter barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 arkitekturleksaker husby träklossar rinkeby utställningar kupol sundbyberg bucky dome oss olafur eliasson krönika norge spanien ukraina open house arquitectives