Två aktuella examensarbeten från SLU

Två landskapsarkitektstudenter, Julia Åberg och Maria Lindgren, har gjort varsitt examensarbete i nära samarbete med varandra. De har låtit högstadieelever diskutera och analysera sin skolgård, Stavsborgsskolan i Nacka kommun, med hjälp av gåturmetoden. Därefter har Julia Åberg skisserat förslag till förbättringar och Maria Lindgren har fördjupat sig i metoddiskussion. Sammantaget blir det ett mycket intressant material att ta del av. De visar med all önskvärd tydlighet att högstadieelever kan och vill delta i skolgårdsplanering. De har också en stor kunskap om sin närmiljö - som de kanske själva inte är medvetna om. Den 30 maj presenteras deras examensarbeten på SLU Ultuna i Uppsala.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
#arkis varberg mentala kartor friyta karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus ito juku laila reppen engelska mania teimouri närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival barack twitter school award mina kvarter köpenhamn västerås bagare our sound space storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst utomhuspedagogik. slu barns utemiljö dokumentärfilm archileaks barns perspektiv baracker god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet betong tv barnböcker @arkitektens_oga reggio emilia rebus arkitektur och barnrådet ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris uppsala nomineringar itunes u irland gymnasieelever blogg förskolegård stockholm kth london gestaltning gis östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst medborgardialog arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft föredrag landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film arkdes pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion facebook barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox kulturminister blockholm allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart metoder linköping podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium built environment education nätverksmöte nätverksträff formas open city presentationer lärande internationellt pris lund tidstypiskt arkeologi lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt umeå tengbom dialog almedalen 3d medinflytande gåturer kth i tensta barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan bee tokyo trafikfrågor andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou geodetisk framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem delaktighet artiklar databas malmö stad kulurdepartementet kalmar dac nätverk filmfestival lekredskap civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar rinkeby utställningar kupol sundbyberg bucky dome oss olafur eliasson krönika norge spanien ukraina open house arquitectives