Två aktuella examensarbeten från SLU

Två landskapsarkitektstudenter, Julia Åberg och Maria Lindgren, har gjort varsitt examensarbete i nära samarbete med varandra. De har låtit högstadieelever diskutera och analysera sin skolgård, Stavsborgsskolan i Nacka kommun, med hjälp av gåturmetoden. Därefter har Julia Åberg skisserat förslag till förbättringar och Maria Lindgren har fördjupat sig i metoddiskussion. Sammantaget blir det ett mycket intressant material att ta del av. De visar med all önskvärd tydlighet att högstadieelever kan och vill delta i skolgårdsplanering. De har också en stor kunskap om sin närmiljö - som de kanske själva inte är medvetna om. Den 30 maj presenteras deras examensarbeten på SLU Ultuna i Uppsala.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö tokyo bee japan cecilia björk youtube region väst utomhuspedagogik. slu kth i tensta gåturer archileaks barns perspektiv medinflytande god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker rebus arkitektur och barnrådet arquitectives open house ukraina spanien norge friyta olafur eliasson oss krönika sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol stadsutveckling un habitat helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen nätverk dac engelska kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem köpenhamn västerås framtiden bagare centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori linköping metoder förskolegård djäknebergets förskola västerås allthängersamman blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast konstruktion barn och unga barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet byggtjänst medborgardialog uia arkitekter arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket gåtur spel seminarium högstadiet teknikämnet ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus arkis arkdes minecraft film barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel bok grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel utställning forskning göteborg modellbygge skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik föredrag arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children malmö facebook barnkonventionen skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling hållbarhet utemiljö arkis nätverk irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london kth stockholm hållbart blogg gymnasieelever byggarbetsplatsen livsmiljö statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space umeå arkitekturhögskola jullovstips twitter mina kvarter school award kalmar barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö mania teimouri filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 arkitekturleksaker husby träklossar teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling lärarhandledning drömhus deltagande formspråk karlshamn #arkis mentala kartor varberg reggio emilia open city presentationer lärande internationellt pris lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c baracker umeå tengbom dialog almedalen 3d dokumentärfilm barns utemiljö böcker barns medverkan sluten grupp ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan