Två aktuella examensarbeten från SLU
 
				Två landskapsarkitektstudenter, Julia Åberg och Maria Lindgren, har gjort varsitt examensarbete i nära samarbete med varandra. De har låtit högstadieelever diskutera och analysera sin skolgård, Stavsborgsskolan i Nacka kommun, med hjälp av gåturmetoden. Därefter har Julia Åberg skisserat förslag till förbättringar och Maria Lindgren har fördjupat sig i metoddiskussion. Sammantaget blir det ett mycket intressant material att ta del av. De visar med all önskvärd tydlighet att högstadieelever kan och vill delta i skolgårdsplanering. De har också en stor kunskap om sin närmiljö - som de kanske själva inte är medvetna om. Den 30 maj presenteras deras examensarbeten på SLU Ultuna i Uppsala.
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								lärmiljö andersbergsskolan trafikfrågor tokyo lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst universitetskurs dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks barns perspektiv baracker god arkitektur nyfiken på hus pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning arkeologi tidstypiskt lund barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city ukraina arquitectives open house friyta karlshamn formspråk krönika olafur eliasson oss fototävling gatulabba kupol utställningar rinkeby stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus ito juku laila reppen närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival barack twitter school award mina kvarter jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde gymnasieelever blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås allthängersamman london kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u irland arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader byggtjänst medborgardialog uia arkitekter arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket gåtur spel seminarium högstadiet teknikämnet ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus arkis föredrag minecraft film barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel bok grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel utställning forskning göteborg modellbygge skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children malmö facebook barnkonventionen built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning blockholm kth stockholm förskolegård metoder linköping byggarbetsplatsen livsmiljö uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou geodetisk our sound space bagare västerås köpenhamn delaktighet artiklar hem malmö stad kulurdepartementet kalmar mooc mania teimouri engelska filmfestival lekredskap civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar barnbok sandstad teknikämnet. usa sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien mentala kartor varberg #arkis arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia internationellt pris lärande tv betong arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c umeå tengbom dialog ämnesövergripande 3d medinflytande gåturer kth i tensta utomhuspedagogik. slu barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan lekplats arkitektur och pedagogik äventyr building blocks
 
					 
					 
					