GÅTURER Metod för dialog och analys
Gåturmetoden genererar arkitekturdiskussion. Ett mycket användbart redskap för arkitekturpedagoger. Många exempel på hur metoden använts i skolan med skolbarn presenteras. Skolbarnen har i flera fall fått medverka i planprocessen "på riktigt". I boken finns en handfast handledning hur man gör, steg för steg.
Beställ boken
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								filmfestival lekredskap mooc engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter arkitekturfestival mina kvarter twitter school award umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö trafikfrågor building blocks äventyr tokyo lärmiljöer youtube magiska barnarkitekter universitetskurs böcker region väst gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d umeå baracker god arkitektur pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning tv arkeologi tidstypiskt barnböcker @arkitektens_oga reggio emilia rebus mentala kartor #arkis varberg formspråk spanien norge lärarhandledning deltagande drömhus bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott gymnasieelever metoder förskolegård stockholm djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket spel danmark future city hemsida teknik ungdomar metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design forskning utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok läromedel göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum arkitekturmuseet arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman kth hållbart bee blogg linköping podcast itunes u remissvar uppsala civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling gatulabba olafur eliasson krönika oss karlshamn friyta open house arquitectives ukraina open city presentationer arkitektur och barnrådet internationellt pris lärande betong lund arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees ung c tengbom dialog ämnesövergripande nyfiken på hus archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm barns medverkan sluten grupp utomhuspedagogik. slu cecilia björk japan ur lekplats arkitektur och pedagogik andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden our sound space köpenhamn västerås artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack dac nätverk närmiljö laila reppen ito juku
 
					 
					 
					 
					