Abstract Possible i Tensta
Arkitekturskolan i Tensta gör denna vecka en workshop tillsammans med eleverna på Ross Tensta Gymnasium. Det är ett konstnärligt projekt och konstnärlig ledare är Tommy Støckel. Projektet görs också i samarbete med Tensta Konthall.
Eleverna får brainstorma och arbeta tillsammans och det utmynnar i en utställning i skolans vinterträdgård. Man arbetar med ett besvärligt rum och workshopen handlar om att hantera rummet och kontexten. Allt ska övervägas och inget får vara tillfälligt. Temat för utställningen är abstraktion och eleverna har valt att göra en abstraktion av världen. På bilden ser man en del av den kommande utställningen med abstrakta jordglobar.
Titta också i Galleriet där finns en hel drös foton från workshopen.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku mania teimouri närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden bagare fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo magiska barnarkitekter ur japan barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen archileaks tengbom umeå baracker pedagogiskt allthängersamman statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tv arkeologi internationellt pris lärande rebus reggio emilia formas nätverksträff arkitekter i skolan built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott gymnasieelever blogg hållbart djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm pedagogik föredrag golden cubes awards landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes minecraft gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum trygghetsvandringar arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london kth stockholm förskolegård arkis nätverk linköping podcast itunes u nacka uppsala pris nätverksmöte barnkartor ekologi presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga betong lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu region väst youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer metoder building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad kulurdepartementet engelska dac lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge arquitectives ukraina open house
Tack för din närvaro och ditt dokumentarande. Installationen fungerar väldigt fint i rummet och flera gymnasieelever stannar och småpratar om verket. Hoppas många besökare hittar hit under utställnigen av "abstract possible" i januari. Allt gott! /stefan