Abstract Possible i Tensta
Arkitekturskolan i Tensta gör denna vecka en workshop tillsammans med eleverna på Ross Tensta Gymnasium. Det är ett konstnärligt projekt och konstnärlig ledare är Tommy Støckel. Projektet görs också i samarbete med Tensta Konthall.
Eleverna får brainstorma och arbeta tillsammans och det utmynnar i en utställning i skolans vinterträdgård. Man arbetar med ett besvärligt rum och workshopen handlar om att hantera rummet och kontexten. Allt ska övervägas och inget får vara tillfälligt. Temat för utställningen är abstraktion och eleverna har valt att göra en abstraktion av världen. På bilden ser man en del av den kommande utställningen med abstrakta jordglobar.
Titta också i Galleriet där finns en hel drös foton från workshopen.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac kalmar kulurdepartementet barack twitter school award köpenhamn umeå arkitekturhögskola framtiden geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr metoder tokyo bee youtube magiska barnarkitekter ur sluten grupp barns medverkan dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d baracker god arkitektur umeå ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet arkeologi tidstypiskt lärande internationellt pris reggio emilia rebus ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg kupol utställningar rinkeby stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus internationellt seminarium remissvar nacka podcast irland gymnasieelever arkis nätverk hållbart djäknebergets förskola västerås blockholm gis kulturminister architecture toolbox lego miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education barnkonventionen facebook utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader architecture&children tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors gåtur teknikämnet seminarium högstadiet arkis ungdomar metoddiskussion gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum föredrag minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg läromedel bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning forskning design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes hus golden cubes awards arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark spel trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki arkitekturgymnastik arkitekturmuseet arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten slu skolan offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion medborgardialog byggtjänst pris nätverksmöte nätverksträff formas interaktiv hemsida kunskapsöversikt östergötlandsmuseum gestaltning london kth stockholm förskolegård blogg linköping sandslott itunes u nomineringar uppsala civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar barnbok sandstad teknikämnet. usa fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tv betong lund lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt tengbom dialog ämnesövergripande archileaks almedalen kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst böcker cecilia björk japan lärmiljöer lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd bagare jullovstips mina kvarter artiklar hem arkitekturfestival arkitekturstudenter databas mania teimouri engelska laila reppen ito juku
Tack för din närvaro och ditt dokumentarande. Installationen fungerar väldigt fint i rummet och flera gymnasieelever stannar och småpratar om verket. Hoppas många besökare hittar hit under utställnigen av "abstract possible" i januari. Allt gott! /stefan