Abstract Possible i Tensta
Arkitekturskolan i Tensta gör denna vecka en workshop tillsammans med eleverna på Ross Tensta Gymnasium. Det är ett konstnärligt projekt och konstnärlig ledare är Tommy Støckel. Projektet görs också i samarbete med Tensta Konthall.
Eleverna får brainstorma och arbeta tillsammans och det utmynnar i en utställning i skolans vinterträdgård. Man arbetar med ett besvärligt rum och workshopen handlar om att hantera rummet och kontexten. Allt ska övervägas och inget får vara tillfälligt. Temat för utställningen är abstraktion och eleverna har valt att göra en abstraktion av världen. På bilden ser man en del av den kommande utställningen med abstrakta jordglobar.
Titta också i Galleriet där finns en hel drös foton från workshopen.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö archileaks almedalen dialog tengbom ämnesövergripande pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok arkitektur på gymnasiet betong tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker rebus reggio emilia varberg ukraina spanien norge deltagande drömhus krönika sundbyberg sandstad barnbok teknikämnet. usa träklossar husby helsingborg arkitekturleksaker civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku mania teimouri närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival databas artiklar mina kvarter twitter jullovstips framtiden storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen gymnasieelever arkis nätverk hållbart stockholm kth blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen facebook malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus golden cubes awards arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten slu skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia medborgardialog byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london djäknebergets förskola västerås förskolegård blogg linköping montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou bagare umeå arkitekturhögskola köpenhamn hem school award kalmar barack kulurdepartementet engelska dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 un habitat stadsutveckling kupol rinkeby utställningar bucky dome fototävling lärarhandledning olafur eliasson friyta karlshamn #arkis open house arquitectives open city presentationer lärande internationellt pris lund tidstypiskt lärarutbildning lärarfortbildning halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c baracker umeå god arkitektur medinflytande 3d dokumentärfilm kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats metoder trafikfrågor andersbergsskolan
Tack för din närvaro och ditt dokumentarande. Installationen fungerar väldigt fint i rummet och flera gymnasieelever stannar och småpratar om verket. Hoppas många besökare hittar hit under utställnigen av "abstract possible" i januari. Allt gott! /stefan