Abstract Possible i Tensta
Arkitekturskolan i Tensta gör denna vecka en workshop tillsammans med eleverna på Ross Tensta Gymnasium. Det är ett konstnärligt projekt och konstnärlig ledare är Tommy Støckel. Projektet görs också i samarbete med Tensta Konthall.
Eleverna får brainstorma och arbeta tillsammans och det utmynnar i en utställning i skolans vinterträdgård. Man arbetar med ett besvärligt rum och workshopen handlar om att hantera rummet och kontexten. Allt ska övervägas och inget får vara tillfälligt. Temat för utställningen är abstraktion och eleverna har valt att göra en abstraktion av världen. På bilden ser man en del av den kommande utställningen med abstrakta jordglobar.
Titta också i Galleriet där finns en hel drös foton från workshopen.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ukraina arquitectives open house friyta karlshamn formspråk krönika olafur eliasson oss fototävling gatulabba kupol utställningar rinkeby stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar delaktighet köpenhamn västerås bagare our sound space geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer japan cecilia björk utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta gåturer medinflytande 3d ämnesövergripande dialog tengbom umeå ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet arkeologi tidstypiskt lärande internationellt pris reggio emilia rebus arkitektur och barnrådet ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala nomineringar itunes u sandslott linköping blogg förskolegård stockholm kth blockholm gis kulturminister architecture toolbox lego miljö offenligarummet byggtjänst medborgardialog arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft föredrag landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film arkdes pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion facebook barnkonventionen skolbyggnader chalmers interaktiv hemsida kunskapsöversikt östergötlandsmuseum gestaltning london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart metoder gymnasieelever irland podcast nacka remissvar internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tv betong lund lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt nyfiken på hus god arkitektur baracker barns perspektiv archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker ur magiska barnarkitekter youtube bee tokyo trafikfrågor andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips mina kvarter school award twitter malmö stad kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar barnbok sandstad teknikämnet. usa sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien mentala kartor varberg #arkis
Tack för din närvaro och ditt dokumentarande. Installationen fungerar väldigt fint i rummet och flera gymnasieelever stannar och småpratar om verket. Hoppas många besökare hittar hit under utställnigen av "abstract possible" i januari. Allt gott! /stefan