Bygg & konstruktion i förskolan
Arkitekturpedagogens våta dröm! Häromdagen hälsade jag på hos Reggio Emilia Institutet, det ligger alldeles intill f.d. Lärarhögskolan vid Konradsberg i Stockholm. Där hittade jag en fantastiskt fin bok om hur man på förskolan Trollet i Kalmar arbetar med BYGG & KONSTRUKTION I FÖRSKOLAN. Författare är Mia Mylesand. Här får vi lära oss hur man kan ordna bygghörna inomhus och utomhus för olika stora förskolebarn. Mia Mylesand berättar hur hon och kollegorna provar sig fram med olika förhållningssätt till barnen och till byggmaterialet. Det är mycket intressant att följa deras utforskande av sin egen metodik. Boken är utgiven 2007 av Lärarförbundets förlag och kan köpas från Reggio Emilia Institutet
 
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								lekredskap filmfestival nätverk dac närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival barack kalmar school award mina kvarter twitter jullovstips umeå arkitekturhögskola our sound space storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr lärmiljö lekplats tokyo cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan utomhuspedagogik. slu kth i tensta gåturer archileaks barns perspektiv medinflytande god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet betong tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker rebus arkitektur och barnrådet arquitectives open house ukraina spanien norge friyta olafur eliasson oss krönika sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol stadsutveckling un habitat durban2014 arkus lärobok internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping blogg hållbart stockholm kth london gestaltning gis östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan byggtjänst medborgardialog arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket spel danmark future city hemsida teknik ungdomar metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design forskning utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok läromedel göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum arkitekturmuseet arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion facebook barnkonventionen pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox kulturminister blockholm allthängersamman djäknebergets förskola västerås förskolegård bee metoder gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg husby träklossar teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling lärarhandledning drömhus deltagande formspråk karlshamn #arkis mentala kartor varberg reggio emilia open city presentationer lärande internationellt pris lund tidstypiskt lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c baracker umeå tengbom dialog almedalen 3d dokumentärfilm barns utemiljö böcker universitetskurs region väst japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou bagare framtiden västerås köpenhamn hem delaktighet artiklar databas malmö stad kulurdepartementet engelska mooc mania teimouri ito juku laila reppen
 
					 
					 
					 
					