Artikel om skolgårdar för lek och lärande
Läs här en intressant artikel i Lärarnas Nyheter om planering av skolgårdar. En intervju med Susan Paget. "Ett uteklassrum behöver inte vara tillrättalagt för att vara pedagogiskt." säger Susan. Hon kommenterar också varför det är bättre med en egen skolgård, än att barnen ska nyttja allmän parkmark, som man delar med andra. En viktig aspekt för att skolgårdar ska vara optimala, är att lärarna och barnen kan påverka skötseln av marken.
Länk till artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund betong @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer open house ukraina arquitectives norge friyta olafur eliasson oss krönika fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat helsingborg arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap dac engelska kulurdepartementet malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori andersbergsskolan trafikfrågor building blocks bee tokyo magiska barnarkitekter ur japan barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen archileaks tengbom umeå baracker allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff arkitekter i skolan built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast gymnasieelever blogg förskolegård stockholm kth barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog utemiljö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter boverket trygghetsvandringar rum arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket byggteknik spel högstadiet teknikämnet seminarium internationellt arkis ungdomar hus arkitekturfilm föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård tävling göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design workshop modellbygge barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan metoddiskussion hemsida future city teknik gåtur danmark helsingfors internationell översikt hembygd arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet arkitekter konstruktion facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet djäknebergets förskola västerås hållbart metoder arkis nätverk linköping irland itunes u nacka uppsala pris nätverksmöte barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm dialog ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu region väst youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer arkitektur och pedagogik lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt bagare framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem delaktighet artiklar kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö mania teimouri ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare durban2014 träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk karlshamn #arkis mentala kartor varberg reggio emilia rebus lärande internationellt pris arkeologi tv lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c