Arkitektur & Pedagogik 24 maj i Köpenhamn
PROGRAM I KORTHET:
Dansk Arkitektur Center presenterar sin pedagogiska verksamhet Arkitektur och pedagogik ur en lärares perspektiv
Arkitektur och pedagogik ur en stadsplanerares perspektiv Metoden ”Arkitekter i skolan” i olika kontexter
Workshop
PLATS: Dansk Arkitektur Center, Bryghuspladsen 10, 1473 København K
TID: 24 maj kl 13–16
PRIS: Gratis. Vi bjuder på kaffe/te.
ANMÄLAN: Senast den 15 maj till Skoletjenesten Öresund, marianne.bomgren@malmo.se, tel +45 60228719.
Läs mer
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
laila reppen ito juku mania teimouri mooc engelska kulurdepartementet malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori andersbergsskolan trafikfrågor building blocks lärmiljöer lekplats cecilia björk youtube region väst universitetskurs böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen archileaks tengbom umeå baracker pedagogiskt paris statens konstråd epstein vaxholm halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund betong @arkitektens_oga barnböcker open city reggio emilia varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast gymnasieelever metoder förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor nätverksmöte byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket spel danmark future city hemsida teknik ungdomar metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design forskning utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok läromedel göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum arkitekturmuseet arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen pris arkitekter i skolan nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart bee blogg linköping irland itunes u nacka uppsala arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge arquitectives ukraina open house presentationer arkitektur och barnrådet rebus lärande internationellt pris arkeologi tv lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok samråd placemaking europe strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu barns medverkan japan ur magiska barnarkitekter tokyo arkitektur och pedagogik lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt bagare framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem delaktighet artiklar kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö dac lekredskap filmfestival