Djäknebergets förskola vann Golden Cubes Awards
UIA Work Programme Architecture & Children har nu utsett pristagare i Golden Cubes Awards. Vinnare i klassen School Award blev Djäknebergets förskola i Västerås! Stort GRATTIS!
Djäknebergets förskola har under 1,5 år arbetat med staden och besökt olika stadsdelar, besökt stadsbyggnadskontoret, byggt modeller och lärt sig massor om sin närmiljö.
Det var 23 länder som skickat in nomineringar med sammanlagt 51 bidrag i de olika klasserna: Skola, Institution, Tryckt media och Audivisuell Media. Djäkneberget konkurrerade med 13 andra skolnomineringar.
Juryns motivering:
” A very open project with diverse and varied activities in connection with the real world. Project strategies can be developed into a more abstract educational model for other age groups”.
Bifogat här finns kommunikén från UIA WP Architecture & Children och den plansch som Djäknebergets förskola skickade in, där de presenterar sitt fina projekt.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus ito juku laila reppen närmiljö nätverk dac kalmar kulurdepartementet barack twitter school award köpenhamn nomineringar bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr metoder tokyo bee japan cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d baracker god arkitektur umeå ung c paris vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning arkeologi tidstypiskt lund barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris uppsala nacka sandslott podcast linköping arkis nätverk hållbart djäknebergets förskola västerås london gestaltning gis östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst medborgardialog konstruktion barn och unga barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter trygghetsvandringar arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan golden cubes awards utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum gymnasiet minecraft föredrag landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes pedagogik arkitekturfilm hus internationellt ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children arkitekturgymnastik arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling hållbarhet utemiljö facebook barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox kulturminister blockholm kth stockholm förskolegård blogg gymnasieelever irland itunes u remissvar internationellt seminarium built environment education nätverksmöte nätverksträff formas rebus reggio emilia internationellt pris lärande tv betong arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd victoria & albert museum strawbees pedagogiskt tengbom dialog ämnesövergripande archileaks almedalen kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst böcker ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori centre pompidou geodetisk framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips mina kvarter artiklar hem arkitekturfestival arkitekturstudenter databas mania teimouri engelska filmfestival lekredskap civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar rinkeby utställningar kupol fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis