Djäknebergets förskola vann Golden Cubes Awards
UIA Work Programme Architecture & Children har nu utsett pristagare i Golden Cubes Awards. Vinnare i klassen School Award blev Djäknebergets förskola i Västerås! Stort GRATTIS!
Djäknebergets förskola har under 1,5 år arbetat med staden och besökt olika stadsdelar, besökt stadsbyggnadskontoret, byggt modeller och lärt sig massor om sin närmiljö.
Det var 23 länder som skickat in nomineringar med sammanlagt 51 bidrag i de olika klasserna: Skola, Institution, Tryckt media och Audivisuell Media. Djäkneberget konkurrerade med 13 andra skolnomineringar.
Juryns motivering:
” A very open project with diverse and varied activities in connection with the real world. Project strategies can be developed into a more abstract educational model for other age groups”.
Bifogat här finns kommunikén från UIA WP Architecture & Children och den plansch som Djäknebergets förskola skickade in, där de presenterar sitt fina projekt.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ukraina arquitectives open house friyta karlshamn formspråk krönika olafur eliasson oss fototävling gatulabba teknikämnet. usa sandstad barnbok stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival mina kvarter twitter school award umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare our sound space geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena livsmiljö byggarbetsplatsen lärmiljö andersbergsskolan arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer japan cecilia björk utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta gåturer medinflytande 3d umeå baracker god arkitektur nyfiken på hus ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet arkeologi tidstypiskt lärande internationellt pris reggio emilia rebus arkitektur och barnrådet ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala nomineringar itunes u podcast linköping blogg förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning architecture toolbox lego miljö offenligarummet byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft föredrag landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film arkdes pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers interaktiv hemsida kunskapsöversikt östergötlandsmuseum gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart metoder gymnasieelever sandslott irland nacka remissvar internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tv betong lund lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt tengbom dialog ämnesövergripande barns perspektiv archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker ur magiska barnarkitekter youtube bee tokyo äventyr building blocks trafikfrågor bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden västerås köpenhamn delaktighet artiklar hem malmö stad kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar utställningar kupol rinkeby sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien mentala kartor varberg #arkis