Djäknebergets förskola vann Golden Cubes Awards
UIA Work Programme Architecture & Children har nu utsett pristagare i Golden Cubes Awards. Vinnare i klassen School Award blev Djäknebergets förskola i Västerås! Stort GRATTIS!
Djäknebergets förskola har under 1,5 år arbetat med staden och besökt olika stadsdelar, besökt stadsbyggnadskontoret, byggt modeller och lärt sig massor om sin närmiljö.
Det var 23 länder som skickat in nomineringar med sammanlagt 51 bidrag i de olika klasserna: Skola, Institution, Tryckt media och Audivisuell Media. Djäkneberget konkurrerade med 13 andra skolnomineringar.
Juryns motivering:
” A very open project with diverse and varied activities in connection with the real world. Project strategies can be developed into a more abstract educational model for other age groups”.
Bifogat här finns kommunikén från UIA WP Architecture & Children och den plansch som Djäknebergets förskola skickade in, där de presenterar sitt fina projekt.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
#arkis varberg mentala kartor friyta karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol stadsutveckling un habitat helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri mooc kalmar kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola our sound space storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen building blocks äventyr lärmiljö tokyo lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst universitetskurs kth i tensta gåturer medinflytande 3d almedalen dialog tengbom umeå pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi internationellt pris lärande presentationer open city formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u irland gymnasieelever blogg bee förskolegård djäknebergets förskola västerås allthängersamman blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego chalmers skolbyggnader byggtjänst medborgardialog arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft arkdes landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film föredrag pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion facebook barnkonventionen built environment education offenligarummet miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london kth stockholm hållbart metoder linköping podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur baracker barns perspektiv archileaks dokumentärfilm barns utemiljö utomhuspedagogik. slu barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou bagare framtiden västerås köpenhamn mina kvarter school award twitter barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 arkitekturleksaker husby träklossar teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling oss olafur eliasson krönika norge spanien ukraina open house arquitectives