Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet
Mycket bra artikel i Arkitekten. Det är dags att Skolverket, UHÄ, Utbildningsministern, Gymnasieministern, Skolministern m.fl. myndigheter att se till att det går att utbilda lärare och arkitekter så de får behörighet att undervisa i arkitektur. Vi, ARKiS en arbetsgrupp inom Sveriges Arkitekter, har försökt lansera utbildning men antingen haft för få sökande eller så har myndigheterna inte godkänt kurserna för lärarbehörighet.
DET ÄR BRÅTTOM NU!
Läs artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst utomhuspedagogik. slu barns utemiljö medinflytande 3d baracker god arkitektur umeå pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi internationellt pris lärande presentationer open city arquitectives open house friyta karlshamn krönika olafur eliasson lärarhandledning fototävling sandstad barnbok teknikämnet. usa träklossar husby arkitekturleksaker durban2014 arkus lärobok lekredskap filmfestival nätverk dac kalmar kulurdepartementet barack twitter school award hem jullovstips bagare storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen gymnasieelever blogg hållbart stockholm kth blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium remissvar nacka sandslott podcast utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen facebook malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum föredrag minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes hus golden cubes awards arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten slu skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia medborgardialog byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion irland itunes u nomineringar uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london djäknebergets förskola västerås förskolegård arkis nätverk linköping montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou framtiden umeå arkitekturhögskola köpenhamn mina kvarter artiklar databas arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet helsingborg un habitat stadsutveckling kupol rinkeby utställningar sundbyberg bucky dome drömhus deltagande norge spanien ukraina varberg #arkis rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c ämnesövergripande tengbom dialog almedalen archileaks dokumentärfilm kth i tensta barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan bee tokyo metoder trafikfrågor andersbergsskolan