Arkitekturpedagogik på riktigt!
I Sundbyberg har unga perosner engagerats i planering på riktigt! För att få in friska idéer om hur de nya ytorna, när järnvägen grävs ner, skulle kunna användas anordnade kommunen 2015 en idétävling för unga mellan 16 och 20 år. Den fick namnet ”Ung C Sundbyberg” och pågick från slutet av mars fram till sommaren. Grundtanken var att engagera unga människor, få ta del av deras visioner och naturligtvis att få goda idéer till planprogrammet. Läs den intressanta artikeln som berättar om vad som hände med det vinnande förslaget.
Länk till fastighetsnytts artikel
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
varberg ukraina arquitectives norge spanien drömhus krönika fototävling bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar durban2014 arkus lärobok lekredskap filmfestival nätverk dac engelska kulurdepartementet barack kalmar school award hem jullovstips köpenhamn bagare fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö metoder lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur japan region väst utomhuspedagogik. slu barns utemiljö kth i tensta almedalen archileaks tengbom ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tidstypiskt lund internationellt pris lärande presentationer open city formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping blogg förskolegård djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter trygghetsvandringar arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm golden cubes awards minecraft arkdes landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film föredrag pedagogik gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu arkitekturgymnastik arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london kth stockholm hållbart arkis nätverk gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi reggio emilia rebus barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv betong arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris pedagogiskt baracker umeå god arkitektur medinflytande 3d dokumentärfilm böcker barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk tokyo bee arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou framtiden umeå arkitekturhögskola twitter mina kvarter artiklar databas arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö mania teimouri ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg un habitat stadsutveckling teknikämnet. usa barnbok sandstad sundbyberg deltagande lärarhandledning olafur eliasson friyta karlshamn #arkis open house