En bättre miljö när barnen får bestämma
I Halmstad har eleverna i klass 4 i Andersbergsskolan tagit fram idéer till utformningen av gångstråk på Andersberg så att det ska passa barnen – Barnens stråk. Arbetet har skett i samverkan mellan skolan, Halmstads Fastighets AB (HFAB), KomTek och Högskolan i Halmstad. Metoden med dialoger kallas "Arkitekter i skolan", en metod som arbetats fram av Inger Svetoft på Högskolan i Halmstad.
Läs mer om projektet
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
äventyr lärmiljö andersbergsskolan metoder tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks nyfiken på hus ämnesövergripande dialog tengbom pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok halmstad lärarutbildning tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus mentala kartor #arkis varberg formspråk spanien oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling helsingborg arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö linköping blogg förskolegård stockholm kth london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u remissvar uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm djäknebergets förskola västerås hållbart arkis nätverk gymnasieelever bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd framtiden our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska dac ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare durban2014 husby träklossar utställningar kupol rinkeby sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta norge arquitectives ukraina open house presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarfortbildning arkitektur på gymnasiet byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees ung c allthängersamman god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor