Gymnasieelever i Gävle planerar framtidens stad
Eleverna på Polhemsskolan har arbetat med att planera en ny stadsdel i Gävle med utgångpunkt i den kommunala Översiktsplanen. De har lärt sig massor om hur kommunen och planeringen fungerar och de har byggt fina små stadsdelar med många tankar kring hållbarhet och hur de vill leva i framtiden. Gefle Dagblad filmade när eleverna presenterade sina projekt och intervjuade dem.
Länk till artikeln i Gefle Dagblad
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning lund betong tv barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande drömhus fototävling teknikämnet. usa sandstad barnbok träklossar husby durban2014 helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar mina kvarter jullovstips bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde lärmiljö andersbergsskolan trafikfrågor arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer japan cecilia björk böcker region väst utomhuspedagogik. slu kth i tensta almedalen archileaks ämnesövergripande dialog tengbom blockholm gis kulturminister architecture toolbox lego miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala nomineringar itunes u sandslott linköping blogg förskolegård stockholm kth hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen facebook utemiljö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö examensarbete boende rum arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket byggteknik spel högstadiet teknikämnet seminarium internationellt arkis ungdomar utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum gymnasiet föredrag minecraft landskapsarkitektur skolgård tävling göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design workshop modellbygge barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturfilm hus golden cubes awards förskolan metoddiskussion hemsida future city teknik gåtur danmark helsingfors internationell översikt hembygd arkki trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children arkitekturgymnastik arkitekturmuseet arkitekter konstruktion medborgardialog byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga djäknebergets förskola västerås hållbart arkis nätverk gymnasieelever irland podcast nacka remissvar internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas interaktiv hemsida kunskapsöversikt östergötlandsmuseum gestaltning london umeå god arkitektur baracker 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm barns medverkan sluten grupp ur magiska barnarkitekter youtube bee tokyo metoder äventyr building blocks byggarbetsplatsen livsmiljö uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou geodetisk framtiden umeå arkitekturhögskola köpenhamn school award twitter barack kulurdepartementet kalmar dac nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker un habitat stadsutveckling rinkeby utställningar kupol sundbyberg bucky dome olafur eliasson krönika norge spanien open house arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande tidstypiskt arkeologi arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c