Bygg & konstruktion i förskolan
Arkitekturpedagogens våta dröm! Häromdagen hälsade jag på hos Reggio Emilia Institutet, det ligger alldeles intill f.d. Lärarhögskolan vid Konradsberg i Stockholm. Där hittade jag en fantastiskt fin bok om hur man på förskolan Trollet i Kalmar arbetar med BYGG & KONSTRUKTION I FÖRSKOLAN. Författare är Mia Mylesand. Här får vi lära oss hur man kan ordna bygghörna inomhus och utomhus för olika stora förskolebarn. Mia Mylesand berättar hur hon och kollegorna provar sig fram med olika förhållningssätt till barnen och till byggmaterialet. Det är mycket intressant att följa deras utforskande av sin egen metodik. Boken är utgiven 2007 av Lärarförbundets förlag och kan köpas från Reggio Emilia Institutet
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
open house ukraina arquitectives formspråk spanien norge lärarhandledning deltagande drömhus bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks nyfiken på hus ämnesövergripande dialog tengbom ung c strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott gymnasieelever metoder förskolegård stockholm djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm pedagogik föredrag golden cubes awards landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes minecraft gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum trygghetsvandringar arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman kth hållbart arkis nätverk blogg linköping podcast itunes u remissvar uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer andersbergsskolan lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling gatulabba olafur eliasson krönika oss karlshamn friyta varberg #arkis mentala kartor