Bygg & konstruktion i förskolan
Arkitekturpedagogens våta dröm! Häromdagen hälsade jag på hos Reggio Emilia Institutet, det ligger alldeles intill f.d. Lärarhögskolan vid Konradsberg i Stockholm. Där hittade jag en fantastiskt fin bok om hur man på förskolan Trollet i Kalmar arbetar med BYGG & KONSTRUKTION I FÖRSKOLAN. Författare är Mia Mylesand. Här får vi lära oss hur man kan ordna bygghörna inomhus och utomhus för olika stora förskolebarn. Mia Mylesand berättar hur hon och kollegorna provar sig fram med olika förhållningssätt till barnen och till byggmaterialet. Det är mycket intressant att följa deras utforskande av sin egen metodik. Boken är utgiven 2007 av Lärarförbundets förlag och kan köpas från Reggio Emilia Institutet
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn framtiden bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks tengbom umeå baracker god arkitektur pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city reggio emilia rebus ekologi barnkartor nätverksmöte built environment education uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki examensarbete boende helsingfors arkitekturpolitik pepparkakshus danmark gåtur teknikämnet seminarium högstadiet förskolan internationellt hus arkis gymnasiet minecraft arkdes landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film föredrag pedagogik arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar metoddiskussion hemsida future city teknik spel internationell översikt hembygd byggteknik trafikverket boverket sveriges arkitekter rum trygghetsvandringar arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium pris arkitekter i skolan nätverksträff formas presentationer arkitektur och barnrådet internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning byggsatser halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt our sound space jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor