Baracker åt barnen
Läs Örjan Wikforss krönika i Fastighetsnytt:
"Utbildningsminister Gustav Fridolins välbehövliga miljard till bättre skolbyggnader har kastat ljus på det faktum att det som byggs åt barnen allt oftare bara är baracker. Skolorna har satts på undantag, det är ett svek mot eleverna. De borde istället vara stadens verkliga märkesbyggnader, hävdar Stockholms skönhetsråd..." Läs vidare
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
trafikfrågor building blocks äventyr arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta almedalen archileaks umeå baracker god arkitektur pedagogiskt strawbees victoria & albert museum samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg teknikämnet. usa sandstad barnbok stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt livsmiljö byggarbetsplatsen gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning architecture toolbox lego miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala remissvar irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik slu tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis golden cubes awards ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u nacka internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas interaktiv hemsida kunskapsöversikt östergötlandsmuseum gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping bostadsområde montessori centre pompidou geodetisk framtiden nomineringar köpenhamn school award twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar utställningar kupol rinkeby fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tidstypiskt arkeologi tv lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm paris ung c tengbom dialog ämnesövergripande 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker cecilia björk japan ur bee tokyo metoder andersbergsskolan lärmiljö