Exempel på forskning Sheffield University
En artikel om hur barn får vara med och "designa" skolor och hur arkitekterna upplever detta. Forskare på The Univesity of Sheffield skriver om hur arkitekter och barn kan kommunicera. Mycket intressant.
Länk till artikeln
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								ung c statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok halmstad lärarutbildning tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris arkitektur och barnrådet presentationer open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips our sound space uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö andersbergsskolan lärmiljöer lekplats ur japan barns medverkan utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d nyfiken på hus ämnesövergripande dialog allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet built environment education barnkonventionen medborgardialog konstruktion arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö boverket trygghetsvandringar rum sveriges arkitekter hembygd internationell översikt helsingfors danmark gåtur teknik future city hemsida metoddiskussion ungdomar hus arkis gymnasiet arkdes minecraft film barnkonsekvensanalys modellbygge workshop design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg tävling skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik föredrag arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan internationellt seminarium teknikämnet högstadiet spel byggteknik trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children utemiljö arkis nätverk facebook byggtjänst skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling barn och unga kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm god arkitektur baracker umeå tengbom archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker universitetskurs magiska barnarkitekter youtube cecilia björk tokyo arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor bostadsområde montessori fastighetsnytt storbritannien statenskonstråd bagare framtiden köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska mooc lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor rebus reggio emilia open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarfortbildning arkitektur på gymnasiet byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt
 
					 
					 
					 
					