Barn och unga i samhällsplaneringen i Almedalen
BARNS INFLYTANDE I FYSISK SAMHÄLLSPLANERING KAN STÄRKAS MED SKOLAN SOM LÄNK FÖR BARN OCH PLANERARE och beskrivs som följer:
”Barn har rätt att uttrycka sina åsikter och få dem beaktade i alla frågor som rör dem. Deras tankar och idéer är värdefulla för samhällsplaneringen. Kommunala utvecklingsarbeten visar att om barn och unga som berörs av en plan utövar sin rätt bidrar deras medverkan också till att planen blir bättre."
Det är Trafikverkets och Boverkets regeringsuppdrag som presenteras, se länk Projektet har även nominerats till UIA Architecture & Children Golden Cubes Awards
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar durban2014 arkus lärobok lekredskap filmfestival mania teimouri närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden bagare fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö metoder lekplats lärmiljöer magiska barnarkitekter ur japan barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen archileaks tengbom umeå baracker pedagogiskt allthängersamman victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tidstypiskt lund internationellt pris lärande rebus reggio emilia formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping blogg förskolegård djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm pedagogik föredrag golden cubes awards landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes minecraft gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum trygghetsvandringar arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london kth stockholm hållbart arkis nätverk gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv betong arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu region väst youtube cecilia björk tokyo bee arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad kulurdepartementet engelska dac ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg un habitat stadsutveckling teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge arquitectives ukraina open house