Artikel om skolgårdar för lek och lärande
Läs här en intressant artikel i Lärarnas Nyheter om planering av skolgårdar. En intervju med Susan Paget. "Ett uteklassrum behöver inte vara tillrättalagt för att vara pedagogiskt." säger Susan. Hon kommenterar också varför det är bättre med en egen skolgård, än att barnen ska nyttja allmän parkmark, som man delar med andra. En viktig aspekt för att skolgårdar ska vara optimala, är att lärarna och barnen kan påverka skötseln av marken.
Länk till artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
trafikfrågor building blocks äventyr arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer japan cecilia björk utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta almedalen archileaks umeå baracker god arkitektur pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning lund betong tv barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande drömhus fototävling rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri barack kalmar kulurdepartementet mina kvarter twitter school award köpenhamn bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde linköping blogg förskolegård stockholm kth london gis östergötlandsmuseum kunskapsöversikt interaktiv hemsida formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium remissvar nacka irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum föredrag minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes hus golden cubes awards arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten slu skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u nomineringar uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö lego architecture toolbox gestaltning kulturminister blockholm djäknebergets förskola västerås hållbart arkis nätverk gymnasieelever byggarbetsplatsen livsmiljö uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou geodetisk framtiden jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem arkitekturfestival arkitekturstudenter databas dac nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker un habitat stadsutveckling barnbok sandstad teknikämnet. usa sundbyberg bucky dome olafur eliasson krönika norge spanien open house arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande tidstypiskt arkeologi arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c tengbom dialog ämnesövergripande 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker ur magiska barnarkitekter youtube bee tokyo metoder andersbergsskolan lärmiljö