Artikel om skolgårdar för lek och lärande
Läs här en intressant artikel i Lärarnas Nyheter om planering av skolgårdar. En intervju med Susan Paget. "Ett uteklassrum behöver inte vara tillrättalagt för att vara pedagogiskt." säger Susan. Hon kommenterar också varför det är bättre med en egen skolgård, än att barnen ska nyttja allmän parkmark, som man delar med andra. En viktig aspekt för att skolgårdar ska vara optimala, är att lärarna och barnen kan påverka skötseln av marken.
Länk till artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö archileaks almedalen dialog tengbom ämnesövergripande pedagogiskt paris statens konstråd samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker rebus reggio emilia varberg ukraina spanien norge deltagande drömhus krönika sundbyberg sandstad barnbok teknikämnet. usa träklossar husby arkitekturleksaker durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku mania teimouri närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival databas artiklar mina kvarter twitter jullovstips framtiden storbritannien fastighetsnytt statenskonstråd livsmiljö byggarbetsplatsen gymnasieelever blogg hållbart stockholm kth blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen facebook malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus golden cubes awards arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten slu skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia medborgardialog byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london djäknebergets förskola västerås förskolegård arkis nätverk linköping montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou bagare umeå arkitekturhögskola köpenhamn hem school award kalmar barack kulurdepartementet engelska dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus helsingborg un habitat stadsutveckling kupol rinkeby utställningar bucky dome fototävling lärarhandledning olafur eliasson friyta karlshamn #arkis open house arquitectives open city presentationer lärande internationellt pris lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c baracker umeå god arkitektur medinflytande 3d dokumentärfilm kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats metoder trafikfrågor andersbergsskolan