Medborgardialog med hjälp av datorn
Ungdomar i Södertälje har fått möjlighet att planera sid stadsdel Hovsjö med hjälp av datorprogrammet Minecraft. Kommunens planerare, Byggtjänst och det kommunala bostadsbolaget har tillsammans genomfört ett projekt med en grupp skolungdomar. Ungdomarna deltar i en medborgardialog då de planerar sin stadsdel. Projektet har initierats därför att nya bostäder planeras i Hovsjö. Projektet i Hovsjö är ett av tre pilotprojekt i Mina Kvarter. Fisksätra i Stockholm och Drottninghög i Helsingborg är de två andra projekten.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri barack kalmar kulurdepartementet mina kvarter twitter umeå arkitekturhögskola jullovstips framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik lärmiljöer lekplats cecilia björk youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d ämnesövergripande dialog tengbom ung c strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer open house #arkis varberg spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors gåtur teknikämnet seminarium högstadiet arkis ungdomar metoddiskussion gymnasiet utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg läromedel bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning forskning design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus golden cubes awards arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark spel trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki arkitekturgymnastik arkitekturmuseet arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u remissvar uppsala arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå archileaks almedalen kth i tensta region väst böcker barns medverkan japan ur bee tokyo metoder andersbergsskolan lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare köpenhamn artiklar hem school award arkitekturstudenter databas arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival