Samhällsbyggnadsforskning Yeah Yeah!
På sin blogg "Kort sagt" har Örjan Wikforss lagt ut tankar om samhällsbyggnadsforskning som handlar om människan och hennes förhållande till den byggda miljön, och skisserar en fiktiv organisation - EQ Samhällsbyggnad
Arkitekturpedagogen vill gärna vara medlem i en sådan organisation!
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”blir roligt”
-
Suzanne Andersson » Arkitektur och pedagogik i Malmö 4 oktober : ”Hej! Jobbar som gymnasielärare i arkitektur rum i Hässleholm HTS . Vill gärna de..”
-
Marita Berggren » Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet: ”Jag har vid flera tillfällen försökt få information om vad som gäller för att få..”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
rinkeby kupol utställningar stadsutveckling durban2014 helsingborg universitet built environment education filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt livsmiljö trafikfrågor building blocks metoder tokyo bee ur japan cecilia björk böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d ämnesövergripande dialog tengbom ung c paris vaxholm epstein halmstad lärarfortbildning tv arkeologi tidstypiskt barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande drömhus fototävling nätverksträff nätverksmöte pris uppsala remissvar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö formas skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare offenligarummet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter arkitekturmuseet rum examensarbete boende trafikverket spel arkitekturpolitik pepparkakshus danmark teknik future city hemsida arkis ungdomar golden cubes awards arkitekturodesignscentrum gymnasiet hus arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens arkitekturpedagogik barns delaktighet arkitektur samhällsplanering utbildning stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop skolgård film pedagogik föredrag utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur internationell översikt hembygd byggteknik helsingfors trygghetsvandringar boverket arkki gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu arkitekturgymnastik chalmers arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst ekologi antologi lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u nacka internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor sundbyberg bucky dome olafur eliasson krönika norge spanien open house arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund arkitektur på gymnasiet lärarutbildning byggsatser samråd victoria & albert museum strawbees pedagogiskt god arkitektur baracker umeå archileaks almedalen kth i tensta barns medverkan sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube lärmiljöer lekplats arkitektur och pedagogik andersbergsskolan lärmiljö bostadsområde montessori centre pompidou geodetisk framtiden nomineringar köpenhamn school award twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare arkus lärobok arkitekturleksaker husby träklossar sandstad teknikämnet. usa