Eco Cubby från Australien
I Australien undervisar man i låg- och mellanstadiet och förskolebarn om ekologi och byggande. Det är ett landsomfattande program. Ungefär 500 barn om året omfattas av programmet. Eco Cubby
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
building blocks äventyr lärmiljö tokyo lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst universitetskurs kth i tensta gåturer medinflytande 3d almedalen dialog tengbom umeå pedagogiskt strawbees victoria & albert museum samråd placemaking europe byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi internationellt pris lärande presentationer open city #arkis varberg mentala kartor friyta karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat helsingborg universitet civilingenjör och lärare ito juku laila reppen engelska mania teimouri mooc kalmar kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena livsmiljö byggarbetsplatsen gymnasieelever blogg bee förskolegård djäknebergets förskola västerås allthängersamman blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u irland arkis nätverk utemiljö hållbarhet doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader byggtjänst medborgardialog uia arkitekter arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket gåtur spel seminarium högstadiet teknikämnet ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus arkis föredrag minecraft film barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel bok grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel utställning forskning göteborg modellbygge skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children malmö facebook barnkonventionen built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden barn och unga konstruktion podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london kth stockholm hållbart metoder linköping montessori bostadsområde statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space bagare västerås köpenhamn mina kvarter school award twitter barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö dac nätverk filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 arkitekturleksaker husby träklossar rinkeby utställningar kupol sundbyberg bucky dome oss olafur eliasson krönika norge spanien ukraina open house arquitectives arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad vaxholm epstein statens konstråd paris ung c ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur baracker barns perspektiv archileaks dokumentärfilm barns utemiljö utomhuspedagogik. slu barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan lekplats arkitektur och pedagogik trafikfrågor andersbergsskolan