REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning betong tv arkeologi internationellt pris lärande presentationer open city #arkis varberg mentala kartor friyta karlshamn formspråk deltagande drömhus lärarhandledning fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus ito juku laila reppen engelska mania teimouri mooc kalmar kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden geodetisk centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena montessori bostadsområde lärmiljö andersbergsskolan trafikfrågor tokyo lärmiljöer magiska barnarkitekter ur böcker region väst universitetskurs kth i tensta gåturer medinflytande 3d almedalen dialog tengbom umeå allthängersamman blockholm kulturminister architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u irland gymnasieelever blogg bee förskolegård djäknebergets förskola västerås barn och unga barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet built environment education barnkonventionen facebook konstruktion arkitekter arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag malmö boverket trygghetsvandringar rum sveriges arkitekter hembygd internationell översikt helsingfors danmark gåtur teknik future city hemsida metoddiskussion ungdomar hus arkis gymnasiet föredrag minecraft film barnkonsekvensanalys modellbygge workshop design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg tävling skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik arkdes arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan internationellt seminarium teknikämnet högstadiet spel byggteknik trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete uia fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children utemiljö arkis nätverk medborgardialog byggtjänst skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling hållbarhet kth stockholm hållbart metoder linköping podcast sandslott nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gis gestaltning london ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur baracker barns perspektiv archileaks dokumentärfilm barns utemiljö utomhuspedagogik. slu barns medverkan sluten grupp youtube cecilia björk japan lekplats arkitektur och pedagogik äventyr building blocks byggarbetsplatsen livsmiljö statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space bagare västerås köpenhamn mina kvarter school award twitter barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö dac nätverk filmfestival lekredskap civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar rinkeby utställningar kupol sundbyberg bucky dome oss olafur eliasson krönika norge spanien ukraina open house arquitectives arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker lund tidstypiskt arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c