REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
pedagogiskt victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet tidstypiskt lund betong @arkitektens_oga barnböcker open city reggio emilia varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku mania teimouri mooc engelska kulurdepartementet malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien bostadsområde montessori andersbergsskolan trafikfrågor building blocks lärmiljöer lekplats cecilia björk youtube region väst universitetskurs böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen archileaks tengbom umeå baracker allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff arkitekter i skolan pris uppsala nacka itunes u podcast linköping blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet built environment education barnkonventionen medborgardialog konstruktion arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö boverket trygghetsvandringar rum sveriges arkitekter hembygd internationell översikt helsingfors danmark gåtur teknik future city hemsida metoddiskussion ungdomar hus arkis gymnasiet arkdes minecraft film barnkonsekvensanalys modellbygge workshop design läromedel utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok forskning göteborg tävling skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik föredrag arkitekturfilm arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik förskolan internationellt seminarium teknikämnet högstadiet spel byggteknik trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkki arkitekturgymnastik boende examensarbete uia fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children utemiljö arkis nätverk facebook byggtjänst skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling barn och unga kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever sandslott irland remissvar nomineringar internationellt seminarium nätverksmöte barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm dialog ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu barns medverkan japan ur magiska barnarkitekter tokyo arkitektur och pedagogik lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem delaktighet artiklar kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö dac lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge arquitectives ukraina open house presentationer arkitektur och barnrådet rebus lärande internationellt pris arkeologi tv lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd ung c