REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar västerås köpenhamn our sound space framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt livsmiljö byggarbetsplatsen lärmiljö andersbergsskolan arkitektur och pedagogik lekplats lärmiljöer youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks nyfiken på hus ämnesövergripande dialog tengbom ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad lärarutbildning arkitektur på gymnasiet lund betong lärande internationellt pris arkitektur och barnrådet presentationer open city ukraina arquitectives open house friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 helsingborg universitet civilingenjör och lärare uppsala remissvar itunes u podcast linköping blogg förskolegård stockholm djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education barnkonventionen medborgardialog konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi offenligarummet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket spel danmark future city hemsida teknik ungdomar metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur barnkonsekvensanalys workshop tävling design forskning utställning grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel bok läromedel göteborg modellbygge skolgård golden cubes awards film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis internationellt förskolan högstadiet seminarium teknikämnet gåtur helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum arkitekturmuseet arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu skolbyggnader chalmers lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö arkis nätverk facebook byggtjänst pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman kth hållbart metoder gymnasieelever sandslott irland nomineringar nacka internationellt seminarium arkus lärobok arkitekturleksaker un habitat stadsutveckling barnbok sandstad teknikämnet. usa sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor rebus reggio emilia @arkitektens_oga barnböcker tidstypiskt arkeologi tv lärarfortbildning barn och ungdomsbok byggsatser epstein vaxholm victoria & albert museum strawbees pedagogiskt god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer region väst böcker cecilia björk japan ur bee tokyo äventyr building blocks trafikfrågor bostadsområde montessori centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola school award twitter mina kvarter arkitekturfestival arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska laila reppen ito juku