Barnen, arkitekturen och den hållbara framtiden

På Arkus hemsida har jag skrivit en artikel som presenteras som "månadens tanke" under mars månad. Den handlar om hur viktigt det är att barnen i skolan lär sig hur den byggda miljön blivit till och hur de kan vara med och påverka den. För att kunna påverka på ett fruktbart sätt behöver man ha kunskap. Läs artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
andersbergsskolan trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube region väst utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande dialog ung c paris statens konstråd samråd placemaking europe halmstad byggsatser arkitektur på gymnasiet betong tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer open house ukraina arquitectives norge friyta olafur eliasson oss krönika fototävling gatulabba sandstad barnbok teknikämnet. usa stadsutveckling un habitat helsingborg arkitekturleksaker civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska kulurdepartementet malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn our sound space centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori gymnasieelever arkis nätverk hållbart stockholm kth london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm djäknebergets förskola västerås förskolegård blogg linköping livsmiljö byggarbetsplatsen storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt bagare framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem delaktighet artiklar kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö mania teimouri filmfestival lekredskap lärobok arkus durban2014 träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk karlshamn #arkis mentala kartor varberg reggio emilia rebus lärande internationellt pris lund tidstypiskt lärarutbildning lärarfortbildning barn och ungdomsbok vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum allthängersamman pedagogiskt baracker umeå tengbom archileaks almedalen 3d dokumentärfilm barns utemiljö böcker barns medverkan japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats metoder lärmiljö äventyr