Barnen, arkitekturen och den hållbara framtiden

På Arkus hemsida har jag skrivit en artikel som presenteras som "månadens tanke" under mars månad. Den handlar om hur viktigt det är att barnen i skolan lär sig hur den byggda miljön blivit till och hur de kan vara med och påverka den. För att kunna påverka på ett fruktbart sätt behöver man ha kunskap. Läs artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan cecilia björk böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d ämnesövergripande dialog tengbom ung c strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser lärarutbildning arkitektur på gymnasiet lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nacka nomineringar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter trygghetsvandringar arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm golden cubes awards minecraft arkdes landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film föredrag pedagogik gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu arkitekturgymnastik arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u remissvar uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker tidstypiskt arkeologi tv lärarfortbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå archileaks almedalen kth i tensta barns medverkan sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube lärmiljöer lekplats metoder andersbergsskolan lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare köpenhamn school award twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis