Barnen, arkitekturen och den hållbara framtiden
 
				På Arkus hemsida har jag skrivit en artikel som presenteras som "månadens tanke" under mars månad. Den handlar om hur viktigt det är att barnen i skolan lär sig hur den byggda miljön blivit till och hur de kan vara med och påverka den. För att kunna påverka på ett fruktbart sätt behöver man ha kunskap. Läs artikeln
						
							Kommentera gärna inlägget:						
					
								
								
						
							Senaste inlägg						
					
								
								
						
							Senaste kommentarer						
					
								
								- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..” 
- 
					Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen” 
- 
					Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?” 
- 
					noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt” 
						
							Bloggarkiv						
					
								
								
						
							Länkar						
					
								
								
						
							Etikettmoln						
					
								
								trafikfrågor building blocks äventyr tokyo lärmiljöer japan cecilia björk utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks barns perspektiv ämnesövergripande dialog tengbom pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser barn och ungdomsbok lärarfortbildning lund betong tv barnböcker @arkitektens_oga presentationer open city ukraina arquitectives open house friyta karlshamn formspråk krönika olafur eliasson oss fototävling gatulabba teknikämnet. usa sandstad barnbok stadsutveckling un habitat arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk dac barack kalmar kulurdepartementet malmö stad hem artiklar delaktighet köpenhamn västerås framtiden statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde linköping blogg bee hållbart djäknebergets förskola västerås allthängersamman london gis östergötlandsmuseum kunskapsöversikt interaktiv hemsida formas nätverksträff nätverksmöte pris uppsala nomineringar itunes u podcast arkis nätverk utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader byggtjänst facebook uia arkitekter arkitekturmuseet skolan slu arkitekten regeringsuppdrag arkki examensarbete boende arkitekturgymnastik arkitekturpolitik pepparkakshus trafikverket gåtur spel seminarium högstadiet teknikämnet ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus arkis föredrag minecraft film barnkonsekvensanalys workshop tävling design läromedel bok grundskolan stadsplanering arkitekturpedagogik samhällsplanering arkitektur barns delaktighet utbildning konferens artikel utställning forskning göteborg modellbygge skolgård landskapsarkitektur golden cubes awards pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark helsingfors internationell översikt hembygd byggteknik trygghetsvandringar boverket sveriges arkitekter rum fotografi tensta arkitekturskola architecture&children gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children malmö medborgardialog barnkonventionen built environment education offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion sandslott irland nacka remissvar internationellt seminarium arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö lego architecture toolbox gestaltning kulturminister blockholm kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever byggarbetsplatsen livsmiljö uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou geodetisk our sound space bagare jullovstips umeå arkitekturhögskola school award twitter mina kvarter arkitekturfestival arkitekturstudenter databas mooc mania teimouri engelska laila reppen ito juku civilingenjör och lärare universitet helsingborg durban2014 husby träklossar utställningar kupol rinkeby sundbyberg bucky dome drömhus deltagande lärarhandledning norge spanien mentala kartor varberg #arkis arkitektur och barnrådet rebus reggio emilia internationellt pris lärande tidstypiskt arkeologi arkitektur på gymnasiet lärarutbildning halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris ung c nyfiken på hus god arkitektur baracker umeå 3d medinflytande gåturer kth i tensta universitetskurs region väst böcker ur magiska barnarkitekter youtube lekplats arkitektur och pedagogik andersbergsskolan lärmiljö
 
					 
					 
					