Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg

Hur bygger man egentligen en hållbar stad? Det kan skolelever och allmänhet prova på med det nya Ipad-spelet "2021" som nu finns på App Store för gratis nedladdning. Bakom spelet står Mistra Urban Futures, som är ett internationellt centrum för hållbar stadsutveckling. Spelet har tagits fram tillsammans med Chalmers och flera andra samarbetsparter. Läs mer om spelet
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
äventyr lärmiljö andersbergsskolan metoder tokyo bee ur japan utomhuspedagogik. slu sluten grupp barns medverkan kth i tensta almedalen archileaks umeå baracker god arkitektur pedagogiskt strawbees victoria & albert museum vaxholm epstein byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi lärande internationellt pris reggio emilia rebus ukraina arquitectives open house spanien norge krönika olafur eliasson bucky dome sundbyberg rinkeby kupol utställningar träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku närmiljö nätverk dac databas arkitekturstudenter arkitekturfestival hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare statenskonstråd storbritannien fastighetsnytt montessori bostadsområde gymnasieelever arkis nätverk hållbart kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education uppsala remissvar irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet arkitekturgymnastik slu tensta arkitekturskola fotografi rum examensarbete boende byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt metoddiskussion arkitekturfilm utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum arkdes minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik föredrag hus gymnasiet arkis golden cubes awards ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik trygghetsvandringar boverket arkki regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u nacka internationellt seminarium pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london djäknebergets förskola västerås stockholm förskolegård blogg linköping livsmiljö byggarbetsplatsen centre pompidou geodetisk framtiden nomineringar köpenhamn school award twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling drömhus deltagande lärarhandledning karlshamn friyta varberg #arkis open city presentationer @arkitektens_oga barnböcker betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe paris ung c tengbom dialog ämnesövergripande 3d medinflytande barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor