Med arkitektur på schemat
På Thorildsplans gymnasium har arkitekt Magnus Löfvenberg arbetat i många år med arkitektur på schemat. I tidskriften Arkitekten 9:11 finns en intressant artikel som beskriver hur han arbetar. Länk till artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
open house #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande sundbyberg fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri barack kalmar kulurdepartementet mina kvarter twitter umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik lärmiljöer lekplats cecilia björk youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp dokumentärfilm barns utemiljö medinflytande 3d umeå baracker god arkitektur pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott gymnasieelever arkis nätverk hållbart djäknebergets förskola västerås blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag malmö arkitekter trygghetsvandringar arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm golden cubes awards minecraft arkdes landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film föredrag pedagogik gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia fotografi tensta arkitekturskola slu arkitekturgymnastik arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london kth stockholm förskolegård blogg linköping podcast itunes u nacka uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande tengbom archileaks almedalen kth i tensta region väst böcker barns medverkan japan ur bee tokyo metoder building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt framtiden köpenhamn artiklar hem school award arkitekturstudenter databas arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome olafur eliasson krönika drömhus spanien norge arquitectives ukraina