Artikel om arkitekturpedagogik i Arkitekten
"Samtal om arkitektur ger barn möjlighet att påverka vad som byggs. Dagens fokus på dialogprocesser gör att intresset för arkitekturpedagogik som demokratisk metod ökar. Arkitekturkonsulenten Mania Teimouri funderar på hur barn kan involveras i arbetet med att ta fram barnkonsekvensanalyser."
Läs hela artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Marita Berggren » Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet: ”Jag har vid flera tillfällen försökt få information om vad som gäller för att få..”
-
Eva Förare » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Tankeväckande insikt och möjlighet till både utveckling och begränsningar.... ..”
-
Örjan Wikforss » Baracker till barnen - voffo gör di på detta viset?: ”Förskolor och skolgårdar är barnens första möte med den gemensamma miljön, med a..”
-
Johanna » Cycles from Fields to Cities: ”Hej! Vi på Järfälla Kultur kommer att deltaga med ett bidrag i utställningen, sk..”
-
Örjan Wikforss » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Verkar vettigt och meningsfullt! //Örjan”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
utställningar teknikämnet. usa sandstad träklossar durban2014 lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk arkitekturfestival databas arkitekturstudenter school award hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips bagare statenskonstråd storbritannien bostadsområde livsmiljö trafikfrågor building blocks tokyo bee youtube japan barns medverkan böcker region väst kth i tensta kth medinflytande 3d umeå baracker god arkitektur pedagogiskt strawbees epstein samråd halmstad lärarfortbildning lund betong barnböcker open city presentationer open house #arkis varberg friyta karlshamn lärarhandledning deltagande sundbyberg fototävling barnkartor arkitekter i skolan internationellt seminarium nacka itunes u podcast linköping blogg hållbart djäknebergets förskola västerås london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego antologi ekologi byggtjänst facebook konstruktion utemiljö barn och unga doktorsavhandling uia wp architecture & children chalmers arkitekturgymnastik slu tensta arkitekturskola fotografi uia arkitekter gestaltad livsmiljö arkki boverket trygghetsvandringar helsingfors byggteknik arkitekturpolitik pepparkakshus danmark teknik future city golden cubes awards arkis ungdomar utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum gymnasiet hus arkdes film skolgård workshop tävling design läromedel utställning grundskolan arkitekturpedagogik utbildning samhällsplanering arkitektur barns delaktighet stadsplanering konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge barnkonsekvensanalys landskapsarkitektur minecraft föredrag pedagogik arkitekturfilm metoddiskussion internationellt förskolan högstadiet hemsida teknikämnet gåtur internationell översikt hembygd seminarium spel trafikverket boende examensarbete rum arkitekturmuseet sveriges arkitekter regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan offenligarummet lärare arkitekturskola barn i staden hållbarhet malmö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader formas miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm stockholm arkis nätverk gymnasieelever sandslott irland remissvar uppsala pris nätverksmöte nätverksträff bucky dome olafur eliasson krönika drömhus spanien norge arquitectives ukraina rebus reggio emilia internationellt pris lärande arkeologi tv lärarutbildning byggsatser vaxholm paris victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande tengbom archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter förskolegård ur lekplats metoder lärmiljö andersbergsskolan montessori centre pompidou geodetisk fastighetsnytt framtiden köpenhamn nomineringar twitter mina kvarter kulurdepartementet kalmar barack mania teimouri engelska dac ito juku built environment education universitet arkitekturleksaker stadsutveckling husby kupol rinkeby