Tankesmedja kring utomhuspedagogik
Utemiljöns plats i lärande och undervisning
tankesmedja på Högskolan Kristianstad den 30-31 maj!
Att undervisa utomhus börjar slå rot. Man vill levandegöra natur- och kulturarvet och främja ett mer rörelseintensivt lärande. Dessutom ses det som ett sätt att bidra till sunda levnadsvanor. På den här tankesmedjan byter vi erfarenheter och lär nytt om hur vi kan säkerställa kompetens och kvalitet inom skola, barnomsorg och universitet. Syftet är att nå samsyn om vad som kan göras lokalt såväl som nationellt för att främja det utomhusbaserade lärandet. Tankesmedjan vänder sig till:
- lärarutbildare inom såväl grundutbildning till lärare som fort- och vidareutbildning av yrkesverksamma lärare.
- till skolledare och andra med intresse för att utomhuspedagogik blir ett naturligt inslag i barns och ungas lärande – från förskola till universitet.
- alla som professionellt arbetar för att utveckla barns och ungas utemiljöer (planerare, landskapsarkitekter, förvaltare och fastighetsägare)
Tankesmedjan arrangeras av Högskolan Kristianstad tillsammans med Utenavet – nationellt nätverk för främjande av utomhuspedagogik.
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
arquitectives open house ukraina spanien norge friyta olafur eliasson oss krönika sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar durban2014 arkus lärobok lekredskap filmfestival nätverk dac engelska kulurdepartementet malmö stad databas artiklar delaktighet hem köpenhamn västerås framtiden bagare centre pompidou uppleva arkitektur med sinnena geodetisk bostadsområde montessori äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö dokumentärfilm 3d almedalen dialog tengbom umeå baracker ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tidstypiskt lund internationellt pris lärande presentationer open city formas nätverksträff nätverksmöte built environment education internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping arkis nätverk hållbart stockholm kth london kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst medborgardialog konstruktion barn och unga barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö architecture&children tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm pedagogik föredrag golden cubes awards landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes minecraft gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum trygghetsvandringar arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten slu skolan arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling hållbarhet utemiljö facebook barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis blockholm allthängersamman djäknebergets förskola västerås förskolegård blogg metoder gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala pris arkitekter i skolan barnkartor ekologi reggio emilia rebus barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv betong arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris pedagogiskt ämnesövergripande nyfiken på hus god arkitektur medinflytande barns perspektiv archileaks gåturer kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats building blocks trafikfrågor andersbergsskolan byggarbetsplatsen livsmiljö statenskonstråd fastighetsnytt storbritannien our sound space umeå arkitekturhögskola jullovstips twitter mina kvarter school award kalmar barack arkitekturfestival arkitekturstudenter närmiljö mania teimouri ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg un habitat stadsutveckling teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling lärarhandledning drömhus deltagande formspråk karlshamn #arkis mentala kartor varberg