Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet
Mycket bra artikel i Arkitekten. Det är dags att Skolverket, UHÄ, Utbildningsministern, Gymnasieministern, Skolministern m.fl. myndigheter att se till att det går att utbilda lärare och arkitekter så de får behörighet att undervisa i arkitektur. Vi, ARKiS en arbetsgrupp inom Sveriges Arkitekter, har försökt lansera utbildning men antingen haft för få sökande eller så har myndigheterna inte godkänt kurserna för lärarbehörighet.
DET ÄR BRÅTTOM NU!
Läs artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad träklossar husby durban2014 civilingenjör och lärare universitet laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn framtiden bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou montessori bostadsområde trafikfrågor building blocks arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks tengbom umeå baracker god arkitektur pedagogiskt statens konstråd paris vaxholm epstein byggsatser arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott gymnasieelever metoder förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö offenligarummet byggtjänst facebook konstruktion hållbarhet barn i staden arkitekturskola antologi gestaltad livsmiljö slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children arkitekturgymnastik arkki boverket trafikverket byggteknik hembygd internationell översikt spel teknik future city hemsida metoddiskussion förskolan internationellt hus arkitekturfilm pedagogik föredrag golden cubes awards landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film arkdes minecraft gymnasiet arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik ungdomar arkis högstadiet seminarium teknikämnet gåtur danmark pepparkakshus arkitekturpolitik helsingfors boende examensarbete rum trygghetsvandringar arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan arkitekturmuseet lärare doktorsavhandling barn och unga utemiljö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader chalmers lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart arkis nätverk blogg linköping podcast itunes u nacka uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning halmstad barn och ungdomsbok samråd placemaking europe strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer andersbergsskolan lärmiljö äventyr livsmiljö byggarbetsplatsen storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt our sound space jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg stadsutveckling un habitat kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor