Baracker till barnen - voffo gör di på detta viset?
Dagens stora nyhet på SVT är att kommunerna bygger baracker för förskolor och efter tio år måste de rivas. Det är ju toppen att de måste rivas! Baracker är ingen bra miljö att fostra barn i. Det säger ju sig självt. Det vore ju ännu bättre om de aldrig byggdes. Hur ska det sluta med barackskolor och -förskolor och dessutom utan skolgård! Vad fostrar vi för barn i dessa miljöer? Observera utemiljön i reportaget! Inte så stimluerande.
Baracknyhet
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
lekredskap filmfestival nätverk dac engelska arkitekturfestival barack kalmar artiklar delaktighet hem jullovstips umeå arkitekturhögskola framtiden bagare fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik bee tokyo cecilia björk youtube region väst utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande god arkitektur nyfiken på hus ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum strawbees epstein vaxholm barn och ungdomsbok lärarfortbildning lärarutbildning tidstypiskt lund internationellt pris lärande rebus reggio emilia varberg mentala kartor #arkis karlshamn formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol husby träklossar durban2014 arkus lärobok internationellt seminarium nomineringar remissvar sandslott podcast linköping arkis nätverk hållbart stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan pris barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors gåtur teknikämnet seminarium högstadiet arkis ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg läromedel bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning forskning design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark spel trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum arkitekturmuseet arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst built environment education nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås förskolegård blogg metoder gymnasieelever irland itunes u nacka uppsala universitet civilingenjör och lärare arkitekturleksaker helsingborg un habitat stadsutveckling teknikämnet. usa barnbok sandstad gatulabba fototävling krönika oss olafur eliasson friyta norge arquitectives ukraina open house presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv betong arkitektur på gymnasiet byggsatser halmstad placemaking europe samråd statens konstråd paris pedagogiskt baracker umeå tengbom archileaks almedalen 3d dokumentärfilm barns utemiljö böcker barns medverkan japan ur magiska barnarkitekter lärmiljöer lekplats building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde geodetisk uppleva arkitektur med sinnena centre pompidou our sound space köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad kulurdepartementet närmiljö mania teimouri ito juku laila reppen