Exempel på forskning Sheffield University
En artikel om hur barn får vara med och "designa" skolor och hur arkitekterna upplever detta. Forskare på The Univesity of Sheffield skriver om hur arkitekter och barn kan kommunicera. Mycket intressant.
Länk till artikeln
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
laila reppen ito juku dac engelska mania teimouri malmö stad databas arkitekturstudenter school award mina kvarter twitter västerås köpenhamn framtiden bagare uppleva arkitektur med sinnena geodetisk centre pompidou byggarbetsplatsen livsmiljö äventyr lärmiljö arkitektur och pedagogik tokyo bee ur japan barns medverkan böcker region väst dokumentärfilm barns utemiljö almedalen archileaks tengbom umeå baracker god arkitektur pedagogiskt statens konstråd paris placemaking europe samråd barn och ungdomsbok arkitektur på gymnasiet lärarfortbildning tv arkeologi @arkitektens_oga barnböcker open city presentationer open house ukraina arquitectives norge friyta karlshamn oss krönika olafur eliasson gatulabba fototävling barnbok teknikämnet. usa sandstad un habitat stadsutveckling durban2014 civilingenjör och lärare universitet internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott gymnasieelever metoder förskolegård stockholm kth blockholm kulturminister gestaltning östergötlandsmuseum interaktiv hemsida miljö ekologi barnkartor arkitekter i skolan built environment education barnkonventionen medborgardialog utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader slu tensta arkitekturskola fotografi uia sveriges arkitekter uia wp architecture & children gestaltad livsmiljö arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors gåtur teknikämnet seminarium högstadiet arkis ungdomar metoddiskussion gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg läromedel bok artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan utställning forskning design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm internationellt förskolan teknik hemsida future city danmark spel trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum arkitekturmuseet arkitekter malmö regeringsuppdrag arkitekten architecture&children skolan offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion facebook byggtjänst pris nätverksmöte nätverksträff formas lego kunskapsöversikt architecture toolbox gis london allthängersamman djäknebergets förskola västerås hållbart arkis nätverk blogg linköping podcast itunes u nacka uppsala arkus lärobok arkitekturleksaker helsingborg träklossar husby kupol rinkeby utställningar bucky dome sundbyberg deltagande lärarhandledning drömhus spanien formspråk varberg #arkis mentala kartor rebus reggio emilia internationellt pris lärande betong lund tidstypiskt lärarutbildning byggsatser halmstad vaxholm epstein strawbees victoria & albert museum ung c dialog ämnesövergripande nyfiken på hus 3d medinflytande barns perspektiv kth i tensta gåturer sluten grupp utomhuspedagogik. slu magiska barnarkitekter youtube cecilia björk lekplats lärmiljöer building blocks trafikfrågor andersbergsskolan montessori bostadsområde storbritannien statenskonstråd fastighetsnytt our sound space jullovstips umeå arkitekturhögskola artiklar hem delaktighet kulurdepartementet kalmar barack arkitekturfestival nätverk närmiljö lekredskap filmfestival