REBUS Resan till en bättre skolmiljö
Hur kan barn och unga vara med och forma sin förskole- och skolmiljö? Hur kan alla bli delaktiga? Under tre års tid har grupper av pedagoger och arkitekter arbetat i ett EU-projekt med med ett samarbete för att utveckla svenska, norska och danska erfarenheter. De har prövat olika arbetssätt som inneburit både framgångar och utmaningar. Resultatet har blivit en generell modell för hur man kan få med barn och unga i processen att utveckla den fysiska miljö som de befinner sig i åtskilliga timmar varje dag.På Rebus hemsida kan man nu ladda ner deras GUIDELINE
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Emil Snickare » Föredrag om barn och planering i Umeå 3 oktober: ”Viktigt ämne! Finns det det några kommande evenemang som detta under det innevar..”
-
Anette Mattsson » Arkitekturens pärlor på Youtube!: ”Jag vill se programmet om Hökarängen”
-
Carina Mathiasson » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Hej Tyvärr verkar inte länken till lektionsförslagen längre fungera?”
-
noah » Ipad-spel "2021" bygg framtidens Göteborg: ”roligt”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
äventyr lärmiljö andersbergsskolan lärmiljöer lekplats cecilia björk youtube magiska barnarkitekter utomhuspedagogik. slu sluten grupp gåturer kth i tensta barns perspektiv medinflytande 3d nyfiken på hus ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum strawbees placemaking europe samråd barn och ungdomsbok halmstad lärarutbildning tidstypiskt lund betong lärande internationellt pris reggio emilia rebus mentala kartor #arkis varberg formspråk spanien drömhus lärarhandledning deltagande sundbyberg bucky dome utställningar rinkeby kupol un habitat stadsutveckling helsingborg arkitekturleksaker lärobok arkus filmfestival lekredskap närmiljö nätverk arkitekturfestival barack kalmar kulurdepartementet delaktighet hem artiklar umeå arkitekturhögskola jullovstips our sound space fastighetsnytt statenskonstråd storbritannien byggarbetsplatsen livsmiljö linköping blogg arkis nätverk hållbart djäknebergets förskola västerås allthängersamman london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego formas nätverksträff nätverksmöte pris internationellt seminarium nomineringar remissvar irland sandslott utemiljö barn och unga doktorsavhandling lärare chalmers skolbyggnader barnkonventionen medborgardialog malmö arkitekter arkitekturmuseet skolan architecture&children arkitekten regeringsuppdrag arkki boverket trygghetsvandringar byggteknik hembygd internationell översikt helsingfors danmark future city hemsida teknik förskolan internationellt arkis gymnasiet hus föredrag golden cubes awards minecraft landskapsarkitektur skolgård modellbygge göteborg forskning utställning artikel konferens utbildning barns delaktighet arkitektur samhällsplanering arkitekturpedagogik stadsplanering grundskolan bok läromedel design tävling workshop barnkonsekvensanalys film pedagogik arkdes arkitekturodesignscentrum utomhuspedagogik arkitekturfilm metoddiskussion ungdomar teknikämnet högstadiet seminarium spel gåtur trafikverket pepparkakshus arkitekturpolitik arkitekturgymnastik boende examensarbete rum fotografi tensta arkitekturskola slu gestaltad livsmiljö uia wp architecture & children sveriges arkitekter uia facebook byggtjänst offenligarummet antologi arkitekturskola barn i staden hållbarhet konstruktion podcast itunes u nacka uppsala built environment education arkitekter i skolan barnkartor ekologi miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm kth stockholm förskolegård metoder gymnasieelever bostadsområde montessori centre pompidou geodetisk uppleva arkitektur med sinnena bagare framtiden köpenhamn västerås twitter mina kvarter school award arkitekturstudenter databas malmö stad mania teimouri engelska dac ito juku laila reppen universitet civilingenjör och lärare durban2014 husby träklossar sandstad teknikämnet. usa barnbok fototävling gatulabba olafur eliasson krönika oss karlshamn friyta norge arquitectives ukraina open house presentationer open city barnböcker @arkitektens_oga arkeologi tv lärarfortbildning arkitektur på gymnasiet byggsatser epstein vaxholm paris statens konstråd pedagogiskt god arkitektur baracker umeå tengbom archileaks almedalen barns utemiljö dokumentärfilm region väst böcker barns medverkan japan ur bee tokyo arkitektur och pedagogik building blocks trafikfrågor