Samhällsbyggnadsforskning Yeah Yeah!
På sin blogg "Kort sagt" har Örjan Wikforss lagt ut tankar om samhällsbyggnadsforskning som handlar om människan och hennes förhållande till den byggda miljön, och skisserar en fiktiv organisation - EQ Samhällsbyggnad
Arkitekturpedagogen vill gärna vara medlem i en sådan organisation!
Kommentera gärna inlägget:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Marita Berggren » Brist på lärare i arkitektur på gymnasiet: ”Jag har vid flera tillfällen försökt få information om vad som gäller för att få..”
-
Eva Förare » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Tankeväckande insikt och möjlighet till både utveckling och begränsningar.... ..”
-
Örjan Wikforss » Baracker till barnen - voffo gör di på detta viset?: ”Förskolor och skolgårdar är barnens första möte med den gemensamma miljön, med a..”
-
Johanna » Cycles from Fields to Cities: ”Hej! Vi på Järfälla Kultur kommer att deltaga med ett bidrag i utställningen, sk..”
-
Örjan Wikforss » Arkitekturlektioner med betoning på RUM: ”Verkar vettigt och meningsfullt! //Örjan”
Bloggarkiv
Länkar
Etikettmoln
sandstad rinkeby kupol husby durban2014 arkus lärobok lekredskap ito juku mania teimouri närmiljö arkitekturstudenter arkitekturfestival databas artiklar mina kvarter twitter nomineringar köpenhamn bagare fastighetsnytt geodetisk bostadsområde livsmiljö trafikfrågor building blocks lekplats tokyo ur förskolegård sluten grupp barns medverkan böcker barns utemiljö 3d almedalen archileaks tengbom ämnesövergripande dialog ung c victoria & albert museum samråd vaxholm byggsatser lärarutbildning tv arkeologi lärande presentationer open city arquitectives open house #arkis norge spanien drömhus krönika fototävling bucky dome barnkartor arkitekter i skolan internationellt seminarium nacka itunes u irland gymnasieelever arkis nätverk hållbart djäknebergets förskola västerås london gis architecture toolbox kunskapsöversikt lego antologi ekologi byggtjänst facebook konstruktion utemiljö barn och unga doktorsavhandling arkitekturskola chalmers arkitekturgymnastik architecture&children tensta arkitekturskola fotografi uia arkitekter gestaltad livsmiljö arkki boverket trygghetsvandringar helsingfors byggteknik arkitekturpolitik pepparkakshus danmark teknik future city golden cubes awards arkis ungdomar utomhuspedagogik arkitekturodesignscentrum gymnasiet hus arkdes film skolgård workshop tävling design läromedel utställning grundskolan arkitekturpedagogik utbildning samhällsplanering arkitektur barns delaktighet stadsplanering konferens artikel bok forskning göteborg modellbygge barnkonsekvensanalys landskapsarkitektur minecraft föredrag pedagogik arkitekturfilm metoddiskussion internationellt förskolan högstadiet hemsida teknikämnet gåtur internationell översikt hembygd seminarium spel trafikverket boende examensarbete rum arkitekturmuseet sveriges arkitekter regeringsuppdrag arkitekten slu skolan offenligarummet lärare uia wp architecture & children barn i staden hållbarhet malmö medborgardialog barnkonventionen skolbyggnader formas miljö interaktiv hemsida östergötlandsmuseum gestaltning kulturminister blockholm stockholm blogg linköping podcast sandslott remissvar uppsala pris nätverksmöte nätverksträff sundbyberg deltagande lärarhandledning olafur eliasson friyta karlshamn ukraina varberg reggio emilia rebus barnböcker internationellt pris lund betong lärarfortbildning halmstad epstein strawbees paris pedagogiskt baracker umeå god arkitektur medinflytande kth dokumentärfilm kth i tensta utomhuspedagogik. slu region väst japan youtube magiska barnarkitekter bee metoder lärmiljö andersbergsskolan montessori storbritannien statenskonstråd centre pompidou framtiden umeå arkitekturhögskola jullovstips hem school award kalmar barack kulurdepartementet engelska dac nätverk filmfestival universitet built environment education arkitekturleksaker träklossar stadsutveckling teknikämnet. usa utställningar